Onderwerp: [FEEDBACK] Mijn allereerste... met twee kleuren lussenstrik!
Vandaag mijn allereerste taart afgerond. Niet ontevreden, al zijn er best veel verbeteringen mogelijk

Ik heb een aantal technieken gebruikt om ze te kunnen proberen: fondant marmeren (voor onderrand), een tweekleuren strik maken, roosjes rollen en een ruit-/kussentjespatroon zetten op de zijkant.
Het ruitpatroon is nogal "uit de losse pols", dus dat moet een volgende keer duidelijk beter.
Waar ik vooral feedback op wil, is de strik. Ik heb tylose door de fondant gekneed en het laten rusten (ca. 10 uur). Toen ik de strik wilde vormen, ging het niet omdat de fondant te droog was en daardoor steeds scheurde bij het uitrollen. Heb daarom wat nieuwe fondant toegevoegd. Toen ging het uitrollen en vormen van lussen wel. Maar na een dag begonnen de lussen alsnog te scheuren en breken. Wat heb ik niet goed gedaan?
O ja, de vulling is vanille botercrème en verse blauwe bessen met zwarte bessenjam.
Bedankt voor het kijken en ik hoop dat iemand een goede tip voor me heeft wat betreft de strik. Bedankt!
Groetjes, Marlies

!