1

Onderwerp: geboorte cupcakes invriezen?

Hallo meiden,

Na heel veel gelezen te hebben nu toch ook aangemeld.

Mijn beste vriendin is bijna uitgerekend van haar eerste babymeisje.
En we hebben van de week leuke geboorte malletjes gekocht in een taartenwinkel.
Ze wil graag ipv beschuit met muisjes leuke cupcakejes.

Kan ik die cupcakes al maken en dan invriezen?Ook met de versieringen er al op of is dat geen goed idee?

Ik zag al een lijst met vullingen die ingevroren kunnen worden.

en ik wil als verrassing nog een geboorte taartje maken.Ik wilde vandaag of morgen alvast het biscuit bakken en dan invriezen.Maar kan ik het dan van het weekend vullen en versieren en dan weer invriezen? :o

Geen idee wanneer ze gaat bevallen natuurlijk dus ik dacht is misschien handig om kant en klaar in de vriezer hebben staan.

Of moet ik het biscuit dan bakken,afkoelen,vullen en versieren en dan invriezen?

Help deze beginner.....Ik heb trouwens al wel een hoop gelezen en een hoop van jullie mooie creaties gezien.Dus heel erg bedankt daarvoor :thumb:

ik hoop dat ik door jullie hulp een heel eind kom.

liefs Nevin Sunny

2

Re: geboorte cupcakes invriezen?

Cupcakes kan je prima invriezen, gedecoreerd en al  ;)
Ook een taartje gevuld en bekleed hoor. Alleen geen biscuits 2x invriezen  :nooo Wat je wel kan doen (altijd makkelijk) biscuit in vriezer en vullen/bekleden als je het nodig hebt.

3

bedankt voor je antwoord!

Ik kies denk ik om de taart te bakken en te vullen en bekleden en invriezen.Ik heb eigenlijk nog weinig ervaring dus als ie dan mislukt dan heb ik nog genoeg tijd om een nieuwe te maken :o

De cupcakes ga ik van het weekend maken en invriezen.Hoelang van te voren moet ik ze eruit halen om te ontdooien?

en de taart,hoelang heeft die nodig om te ontdooien?

4

Ik haal het altijd de avond voor gebruik eruit. Ik zou niet weten hoe lang het exact nodig heeft om te ontdooien  :think:

5

Ik zou ze niet invriezen. Wel de versieringen alvast maken en zodra ze bevallen is dan bakken. Zo kan ze zelf invriezen en elke dag het aantal laten ontdooien dat ze nodig heeft die dag.

Jacqueline

6

Maar ik maak ze en dan doet mijn vriendin ze bij zichzelf in de vriezer.Dus dan kan ze zelf steeds een paar eruit halen.

Ik mag misschien ook bij de bevalling zijn als ze dat graag zou willen op dat moment dus dan heb ik iets anders aan mn hoofd dan cupcakejes dus vandaar mijn vraag :)

Ik ga van het weekend bakken dus bedankt voor jullie antwoorden!

Liefs