1 Laatst bewerkt door Barbara136 (05-02-2012 20:54)

Onderwerp: Vintage cupcakes + vraag

Chocolade cupcakes met theelepeltje kersenjam meegebakken; daar zit gelijk mijn vraag: ik heb eerst laagje beslag in papiertje gedaan, daarna de jam; maar de jam maakt caisses doorweekt... :s Is er een truc of gewoon na bakken vullen met appelboor? Ik hoor het graag!
Erop een chocolade glaze en fondant figuur.
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-OFBOPIOC.jpg

2

Re: Vintage cupcakes + vraag

Ik bak de cc eerst, laat ze afkoelen, vul een spuitzak met jam oid. Dan heeft Wilton een extra lange spuitmond en die prik ik in de cc en dan kun je hem perfekt vullen en het is in een zucht gebeurd. Heb ik afgelopen december geleerd tijdens de wilton decorating cursus. Ook het vullen met bijv. chocoladefudge gaat perfekt.

cakes, enjoy making, enjoy eating!!

3

Dank voor je reactie! Oh ja die tip heb ik ook, een keer geprobeerd  maar daar liep de jam zo door heen!  werd een grote kleiderzooi  :s Waarschijnlijk dikkere jam gebruiken? Ik ga volgende keer opnieuw proberen :)

4

ze zijn mooi!!!
ik heb ze tot nu toe alleen gevuld dmv een appelboor en spuitzak.
de vulling bleef mooi in het midden zitten.
ik gebruik wel de cc,s recepten van rudolph.

5

Vind ze echt super mooi!! :Y

Beter verwend dan verwaarloosd
       "Esmee 11-12-2007"

6

Dank je wel voor jullie reacties! Heb trouwens ook boek van Rudolph - ik ga eens experimenteren! dit was cupcakemix van funcakes met deel cacao en extra ei (tip van forum ;) ) was gelukkig erg lekker!

7

Misschien onderin een wat dikkere laag beslag doen en dan pas de jam? Of zit het probleem meer aan de zijkant?

De laatste keer dat ik jam heb meegebakken heb ik een soort van kuiltje gecreeërd en daar de jam ingedaan. Dat werkte voor mij prima.

Vind het overigens schitterende cupcakes.

8

Wat een mooie, chique cupcakes!

9

Bedankt voor het meedenken en de leuke reacties :). ik ga weer experimenteren  :9

10

Onze pattisier maakt een cakebeslag/muffin.. en doet daar gewoon een fluffy (soort jam met stukjes) op en bakt deze mee! Altijd goed:)

11

xliiesje schreef:

Onze pattisier maakt een cakebeslag/muffin.. en doet daar gewoon een fluffy (soort jam met stukjes) op en bakt deze mee! Altijd goed:)

Oh, de chocolade ziet er heerlijk uit!

Maar idd, als je bovenop t beslag een dotje jam doet  rijst de cc en dus "beland" de jam in het midden  :D

Groetjes!

12

xliiesje schreef:

ooh !dus gewoon door beslag roeren en dan pas in vormpjes? Dan rijst het beslag/deeg wel? ik hoor het graag  :) Ik had het namelijk wel op een dotje beslag gedaan  :s  :nooo

13

Ja gewoon eerst beslag in het vormpje, en dan pas een 'dotje' jam/fluffy in t midden spuiten

14

klinkt pittig om te doen. Ik heb ze idd ook gevuld dmv een appelboor, maar als je het doet dmv zo'n lange spuitmond, haal je er dan ook eerst wat uit of juist niet?

Groetjes Rosalie

15

Barbara136 schreef:
xliiesje schreef:

ooh !dus gewoon door beslag roeren en dan pas in vormpjes? Dan rijst het beslag/deeg wel? ik hoor het graag  :) Ik had het namelijk wel op een dotje beslag gedaan  :s  :nooo

Nee, niet doorhet beslag roeren, zie link hieronder

Rosalie schreef:

klinkt pittig om te doen. Ik heb ze idd ook gevuld dmv een appelboor, maar als je het doet dmv zo'n lange spuitmond, haal je er dan ook eerst wat uit of juist niet?

Groetjes Rosalie

Nou, het juist nog simpeler dan vullen met een appelboor of spuitzak.
Geen rommel en extra handeling om de spuitzak te vullen...

Kijk hier:
http://www.cupcakesenmuffins.nl/cupcake … dbeienjam/

Groetjes!

16

Beslag in cupcakevorm, dan in het midden een beetje aardbeienjam. en dan pas afbakken :)

17

Zitatje schreef:
Barbara136 schreef:
xliiesje schreef:

Nee, niet doorhet beslag roeren, zie link hieronder

Rosalie schreef:

Groetjes Rosalie

Nou, het juist nog simpeler dan vullen met een appelboor of spuitzak.
Geen rommel en extra handeling om de spuitzak te vullen...

Kijk hier:
http://www.cupcakesenmuffins.nl/cupcake … dbeienjam/

Groetjes!

Veel dank voor meedenken!! Groetjes Barbara

18

xliiesje schreef:

Beslag in cupcakevorm, dan in het midden een beetje aardbeienjam. en dan pas afbakken :)

Dank je wel voor reactie! Hoogste tijd om weer wat te bakken  ;)  :P