1

Onderwerp: Probleempje... ligt het aan de oven???

Hoi Allemaal,

Ik heb nog nooit problemen gehad met het omhoogkomen of inzakken van een biscuit, maar dit weekend ging het ineens allemaal fout.

Ik heb sinds twee weken een nieuwe oven (een zeer oud model wat nog bij mijn ouders vandaan komt) omdat de mijne het begeven heeft.
De wilton choochoo train pan ging er in fout, die zakte halverwege in. En de phineas en ferb taart en de cars spelletjes taart te zien in de taartenparade hier op het forum) waren ook ingezakt. Nou was het niet dramatisch veel en heb ik het opgelost door daar net wat meer vulling te stoppen, maar voor een bestelling kan ik dat bijvoorbeeld niet doen, toch? En ik heb binnenkort mijn eerste bestelling (en dus mijn visitekaartje) voor iemand buiten de familie.

Dus wie kan mij vertellen wat ik verkeerd doe?
Het is een moulinex oventje type 331 (als dat het type is... uit de jaren '70 of '80, oerdegelijk, dat wel :Y ).

Ik weet dat mijn moeder er ook van alles in kon bakken en cc's lukken er wel in, waarom dan biscuit niet?

Ik taart, jij taart, wij taarten, wij hebben getaart... Taarten is een werkwoord!

2

Re: Probleempje... ligt het aan de oven???

Elke oven heeft zijn eigen werkwijze en moet je leren kennen. Het kan goed zijn dat deze oven andere temperatuur nodig heeft om hetzelfde effect te krijgen. Daarom ben ik ook zo bang dat mijn vertrouwde oven kapot gaat. Bijna alles is al vervangen in huis vanaf januari 2011. Koelkast, ketel, wasmachine, afzuigkap. Behalve de magnetron, wasdroger en de oven dus.

3

Dusseh..... oefenen oefenen oefenen?

(Of zoals Hans Liberg het stelde: Tell me the way to Carnegie Hall... Practice, practice, practice...)

Ik taart, jij taart, wij taarten, wij hebben getaart... Taarten is een werkwoord!

4

biscuit is veel gevoeliger dan cc of cake. mij lijkt het aan de oven te liggen. Misschien eens met een oventhermometer de temperatuur nameten op verschillende plaatsen in de oven? zeker dat er nergens geen "trek" (wind) in de oven komt?

Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen