1

Onderwerp: Een valentijn-stapel die me uitdaagde..

De mama kwam met de vraag 'kan je voor mij een stapel taart maken voor valentijn? Hij is voor in een verzorgingstehuis, waar ze elk jaar een valentijn buffet geven.. Je kan er ook een prijs mee winnen!
extra info: Tegen de rand van Brussel is de taartenwereld helemaal nog niet zo bekend, dus ik dacht 'oooooh dit wordt leuk'.

Tot ik begon..

3x biscuit mogen bakken eer hij eruit kwam hoe ik hem wou. Oven wou niet mee, en deeg ook niet :( dus na 5x (!!) bakken had ik eindelijk mijn biscuits.
Vullen en smeren ging goed, gelukkig. Buiten dat ik vergeten was mijn kartonnetje onder te taart te zetten alvorens af te smeren.. niet slim!! Het was de eerste x dus ja, daar hebben we ook weer uit geleerd.
Fondant uitrollen ging redelijk, door snel te willen zijn had ik verkeerde mat genomen waardoor hij verschoof tijdens het rollen.  :mad:
Dan stapelen met dowels... Nog nooit gedaan. Goed gekeken in boeken en op internet. Ging vlotjes, maar wel met een klein hartje.
Decoratie had ik gelukkig de dag ervoor gemaakt, wat werk uit spaarde. Gelukkig, want ik had er al hoofdpijn van gekregen  :s
Ik wou natuurlijk ook een toppertje op de taart.., mezelf weer uitdagen (ik wou toch echt eens pronken met de taart bij de oudjes)  :D Dus... Voor het eerst (!) een boetseersel. Het is maar een beertje maar toch opnieuw een stap vooruit voor mij. En ik vond hem meteen goed.  :thumb:
Tenslotte wou ik nog wat nieuws uitproberen, de SugarSheets. Het eetbare papier van Wilton. Dat ging ook goed, ga ik nog gebruiken.

Zo, voor de meeste onder jullie dagelijkse of weekelijkse arbeid maar voor mij dus niet. Heeft me zweet en tranen gekost maar ik heb hem toch met een klein hartje af gegeven omdat ik er toch trots op was !!

Hebben jullie soms nog tips hoe ik mijn decoratie aan de gauge draden beter kan bevestigen? Het zakje steeds door...

Hier is hij dan:

9 + 7 inch. Onderste gevuld met botercreme +kersen pettinice, bovenste met mascarpone en kersen. Kwestie in het 'rood-roze' te blijven.

http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/402157_3376037399249_1218767799_33596702_158265776_n.jpg

http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/404233_3382261914858_1218767799_33599401_202020518_n.jpg

http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/394100_3382263434896_1218767799_33599403_542520913_n.jpg

2

Re: Een valentijn-stapel die me uitdaagde..

het is uiteindelijk een mooie en lieve taart geworden hoor !

3 Laatst bewerkt door Zitatje (13-02-2012 10:46)

Hij is super gelukt!
En het beertje is heel cute  :Y

Je kunt het beste het hartje met de draad liggend laten drogen, dan kan ie niet meer doorzakken al ie is uitgehard  ;)

Als je meerdere hartjes op een draad wilt kun je je fondant dunner uitrollen, hartjes uitsteken, de draad erop leggen, nog een hartje er boven op leggen, ietsie pietsie aandrukken (misschien met een mini tipje eetbarelijm er tussen) en zo herhalen.
Liggend laten drogen en voila!  :D

Groetjes!

4

Zitatje schreef:

Hij is super gelukt!
En het beertje is heel cute  :Y

Je kunt het beste het hartje met de draad liggend laten drogen, dan kan ie niet meer doorzakken al ie is uitgehard  ;)

Als je meerdere hartjes op een draad wilt kun je je fondant dunner uitrollen, hartjes uitsteken, de draad erop leggen, nog een hartje er boven op leggen, ietsie pietsie aandrukken (misschien met een mini tipje eetbarelijm er tussen) en zo herhalen.
Liggend laten drogen en voila!  :D

Groetjes!

Bedankt  :thumb:

5

Erg mooi! Wat zullen ze genieten in het verzorgingstehuis. Leuk dat ze daar iets speciaals doen met valentijnsdag.

6

Geen dank!  :)

7 Laatst bewerkt door Sweet Carolyn (13-02-2012 21:21)

Ziet er heel lief uit.

Als je decoratie aan een draadje wil vast zetten kan je dit het beste een dag van te voren doen. Ik maak zelf b.v. 2 maal een hartje, dun uitgerold smeer daar een beetje water of lijm aan een zijde, leg het draadje op het ene deel en plak het tweede hartje er op. Laat dit dan liggend drogen.

Oeps, ik zie dat je al antwoord had gekregen :lol:

Iedere taart met liefde gemaakt!
www.carolinestaartcreaties.nl | Caroline