1

Onderwerp: hoi hoi

Ik heb een vraag,een vriendin wilt dat ik cc voor haar maak.En uiteraard doe ik dat,oefening baart kunst en ik vraag er ook niets voor.Maaar waarmee plak ik het fondant vast aan de cupcake?
Ik moet met witte fondant werken.En als je bc doet dan ligt het er toch niet zo strak op?

if youre happy and you know it clap your hands

Re: hoi hoi

beetje water of water met poedersuiker of botercreme of of of ... noem maar op kan allemaal :P

'' Make cakes, no war'' ♥

3

ik dacht pasta? Dus met alleen een beetje water plak ik het fondant op de cc?

4

Een beetje witte choco in het midden kan ook maar bc ook hoor, er hoeft niet zoveel op
Myriam

ik doe altijd met water en mislukt nooit, maar ik vind poedersuiker met water ook fijn... :)

'' Make cakes, no war'' ♥

6

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=97993

Ze wilt dus ongeveer zoiets,maar dan met duiven;)

7

waarom moet er dan botercreme op een taart als fondant ook met een beetje water plakt?

8

waarom moet er dan botercreme op een taart als fondant ook met een beetje water plakt?

9

Wanneer ik het met water zou doen zou ik denk een maanlandschaptaart krijgen, denk ik. Een taart is qua oppervlakte ook veel groter dan een cc en onregelmatigheden vallen dan meer op.
Ik gebruik sowieso nooit water bij marsepein/fondant. Fondant is hier helemaal gevoelig voor. Bij mij blijven de rondjes meestal vanzelf plakken. Is dit niet zo dan neem ik een beetje (witte) chocoladepasta. Liever nog bc 1:1 maar dat heb ik niet altijd en voor die paar cc's ga ik het ook niet maken

10

Fondant op een cupcakeje plak ik niet met water hoor :nooo
Ben zelf fan van lemon curd; lekker fris & plakt prima!

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

11

heb ik nog een andere vraag die aansluit in de rij 'plakken'

hoe plakken jullie van die vlinders met hun vleugels omhoog op een cc?
Eerst een klein streepje in je fondant maken en daar witte past op ofzo? Met alleen water lukt dit toch wel niet??

Wat je met liefde maakt, mag je absoluut met gepaste trots showen....  ;-)

12

jo-oosie schreef:

heb ik nog een andere vraag die aansluit in de rij 'plakken'

hoe plakken jullie van die vlinders met hun vleugels omhoog op een cc?
Eerst een klein streepje in je fondant maken en daar witte past op ofzo? Met alleen water lukt dit toch wel niet??

Het liefst/best met Royal Icing. Of hele dikke glazuur (dus alleen poedersuiker+water), of een bolletje fondant nat maken en dat als lijmbolletje gebruiken, zeg maar.