1

Onderwerp: Pearl mold aan de bovenkant

Kan dat ook? Als je een pearl mold gebruikt dan een randje aan de onder kant, maar ook een randje aan de bovenkant (maar nog wel aan de zijkant, als jullie snappen wat ik bedoel :S)
En moet je dat dan goed vastplakken met tylose lijm? En hoe maak je dat want ik heb wel het poeder?!
Alvast bedankt!

2

Re: Pearl mold aan de bovenkant

Ja hoor dat kan ook. Lijm maak je door een klein beetje tylose, half theelepeltje ofzo, in een kopje water te doen. Uurtje laten staan en daarna even goed doorroeren. Wanneer je de tylose in het water doet, lijkt het een heel vies klonterig goedje te worden, maar dat komt vanzelf goed. Wanneer het toch een beetje te dik is geworden kun je gewoon nog wat water toevoegen. Deze lijm is wel wat minder lang houdbaar als de kant en klare lijm, daarom maak ik zelf niet te veel tegelijk en gooi het na gebruik gelijk weg. Succes!

3

Toevallig gisteren nog een taart gedecoreerd met parels aan onder- en bovenrand  ;) . Ik maar mijn lijm ook met tylose + water maar gebruik hiervoor gekookt afgekoeld water. Ik bewaar het soms wel, zeker wanneer ik veel taarten achter elkaar heb. Ik bewaar het in een klein bakje in de koeling en wanneer ik het nodig heb schep ik een beetje op een bordje en gooi dit wel weg na gebruik.

4

bij marsepein gebruik ik niet eens lijm oid. plak het er gewoon aan, heel soms drupje water als het erg droog lijkt, maar meestal niet. blijft perfect zitten.
de keren dat ik fondant gebruikte met iets aan de zijkant deed ik het ook met water.

Je kunt alleen tijd verspillen,als je vergeet ervan te genieten