1

Onderwerp: smelt tijd voor de candy melts?

hoe lang duurt het voordat de candymelts gesmolten zijn?
en klopt het dat het eerst een hele rare drappige massa wordt?

ik heb morgen een bestelling voor cakeballetjes maar dit gaat nog wel de hele nacht duren ben ik bang van :S:S   

iemand tips ????

groetjes

2

Re: smelt tijd voor de candy melts?

Ik smelt de candymelts altijd au bain marie.
Niet te lang, anders wordt het dik en dan kun je er niks meer mee.
Op tijd weghalen van het water.

Live life to the max!!!!

3

Telkens één minuut in de magnetron, één standje hoger dan de  ontdooistand. Net zolang minuutje - roeren - minuutje - roeren totdat alles gesmolten is. Is het dan niet vloeibaar genoeg naar je zin, wat cacaoboter drops er door, of als je die niet hebt, een lepeltje crisco.

Niet te lang doorverwarmen of verhitten, dan kun je er niets meer mee.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

Ik heb ze ook eens gebruikt voor mijn cakepops maar ik kan er helemaal niets mee!  :/
Het blijft/wordt bij mij te dik, heb de magnetron al geprobeerd, au bain marie. Doe het precies zoals op de verpakking staat en alle tips van internet ookal geprobeerd om t dunner te maken.
Ik gebruik het dus ook niet meer, maak bv zelf glazuur of gebruik chocolade. Ben nog wel op zoek naar een glazuur die echt mooi hard wordt.

5

niet fijn dus dat het niet lukt. het is mij op slot wel gelukt, ik merkte dat je heel goed moet blijven roeren en dat het indd wat lobbig blijft maar zodra ik het balletje erin doopte ging het gelijk goed en zijn ze toch goed gelukt.... het is alleen even een werkje en daar had ik geen rekening mee gehouden. voor jou heel veel succes! en wie weet lukt het op slot toch nog een keertje bij je...

groetjes märith

p.s ik zal meteen bij koekjes en cupcakes mijn werkje neerzetten kan je ze zien hoe ze gelukt zijn ;)

VanessaAssenav schreef:

Ik heb ze ook eens gebruikt voor mijn cakepops maar ik kan er helemaal niets mee!  :/
Het blijft/wordt bij mij te dik, heb de magnetron al geprobeerd, au bain marie. Doe het precies zoals op de verpakking staat en alle tips van internet ookal geprobeerd om t dunner te maken.
Ik gebruik het dus ook niet meer, maak bv zelf glazuur of gebruik chocolade. Ben nog wel op zoek naar een glazuur die echt mooi hard wordt.

En toen vond ik dit:

taartoutlet.nl/a-22589755/cakepops/cakepop-cupcake-melt-wit-400gram
link bewerkt: zie regels (Karin09)

Dit schijnt dunner te zijn dan candy melts. Ik ga het eens proberen.
Gelukkig is het bij jou wel gelukt. Ik kreeg ze niet mooi glad met candy melts en het laagje werd veel te dik vond ik.
Zal zo eens bij de foto's kijken, ben heel benieuwd.
Owh en idd, ze glazuren is echt veel werk. Heb de laatste x 60stuks gedaan, kon daarna ook geen cakepop meer zien  :+

Ik heb eens de tip gekregen om ze te smelten in een kommetje en dat op een warm houd plaatje te zetten.
Zo eentje waar je een theelichtje onder zet.
Duurt wel iets langer maar wel geen klontjes.

Succes!

Het gaat niet om de weg die je inslaat,maar het spoor dat je nalaat.

8

Ik heb ze ook gekocht maar nog niet mee gewerkt. Zou het misschien helpen als je ze kleiner/fijner maakt en dan gaat smelten?

Haast is enkel goed als je vliegen vangt.

9

ik deed het in de magnetron, en om de paar seconde de onze is namelijk heel snel eruit h alen en goed blijven roeren.

dan wordt ie uit eindelijk wat vla dikte en dan kan je het gebruiken...

succes meiden.... het is niet makkelijk, ook al ziet het er zo makkelijk uit!!!

Misschien ben ik dan dunnere glazuur gewend, geen idee.
Had eerst verschillende soorten chocolade gebruikt en toen ben ik met candy melts gaan werken. Chocolade is natuurlijk veel dunner en t wordt (bij mij) strakker en egaler dan candy melts.
Heb nog n halve zak witte en n halve zak roze melts liggen dus wie weet waag ik me er binnenkort weer eens aan  :cool:

Het is idd niet zo simpel als t eruit ziet.

11

VanessaAssenav schreef:

Misschien ben ik dan dunnere glazuur gewend, geen idee.
Had eerst verschillende soorten chocolade gebruikt en toen ben ik met candy melts gaan werken. Chocolade is natuurlijk veel dunner en t wordt (bij mij) strakker en egaler dan candy melts.
Heb nog n halve zak witte en n halve zak roze melts liggen dus wie weet waag ik me er binnenkort weer eens aan  :cool:

Het is idd niet zo simpel als t eruit ziet.

ik hoop dat het je lukt, want dat zou erg mooi zijn! succes en wie weet zien ik je resultaat hier wel tevoorschijn komen ;)

Ik hou je op de hoogte  ;)
Maar ga eerst n taart maken (mn 1e lagentaart ooit), dus ben druk bezig met alle info en spullen verzamelen. Begin nog maar net te bakken dus heb nog erg weinig.

13

De candy-melts au-bain-marie smelten en wat crisco toevoegen (proef je niks van!) totdat het de gewenste dikte heeft... Gaat super!!!