1

Onderwerp: beeldhouden met biscuit

wie kan mij helpen? ik had vorige week al een vraag gesteld over de kleur, hoe ik deze lijkend kan kijgen aan de hand van een foto. het gaat om een 3d mopshond. dank je wel voor de reacties daarop.

nu gaat mijn vraag over het in vorm krijgen van een biscuit. ik wil in de week voor ik hem ga maken de biscuits al bakken en in de vriezer bewaren (ongevuld nog). wanneer is het makkelijkst om de vorm te gaan snijden? als deze helemaal ontdooit zijn of als ze nog een beetje bevroren zijn. of gaat het dan misschien fout? ik wil hem vullen nadat ik hem in vorm gesneden heb.

2

Re: beeldhouden met biscuit

Ik heb mijn biscuit gewoon gesneden gelijk vanuit de vriezer. Gaat een stuk makkelijker dan dat hij helemaal ontdooid is.

3

dank je wel! dan ga ik dat doen!

4

Wel opletten dat je dan dunne laagjes vulling gebruikt, anders vervormt je vorm weer  :/ ... Als je snapt wat ik bedoel  :s
Anders de vorm wat 'platter' uitsnijden en de extra hoogte die ontstaat door het vullen incalculeren? Succes!

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

5

ja ik snap hem helemaal! thnx voor de tip!

6

Je kunt beter cake gebruiken ipv biscuit. Biscuit kun je bijna niet snijden, kruimelt te veel. Cake is veel compacter en beter in vorm te snijden.

"Creatieve mensen hebben geen rommel. Ze hebben overal ideeën liggen"

Henriette34 schreef:

Je kunt beter cake gebruiken ipv biscuit. Biscuit kun je bijna niet snijden, kruimelt te veel. Cake is veel compacter en beter in vorm te snijden.

Precies mijn idee. Echt geen biscuit gebruiken hoor, als je veel moet snijden. Evensnel gewoon een cakerecept gebruikt en dan kan je veel meer met een mes de cake te lijf gaan.
Succes!!

8

maar als het biscuit bevroren is, maakt dat dan ook nog verschil zelfs met cake?

Bevroren snijdt juist weer harder, moet je iets meer kracht zetten en kan je dus minder fijn een klein hoekje maken en ondertussen ontdooit ie langzaam en als je dan een groot project als een hond wilt maken wist ik het wel.
Nou ja niet dat ik ooit een hond heb gemaakt.  O-) Maar ben heel benieuwd. Je gaat hem wel showen, he!!

10

thnx voor de tips! uiteraard ga ik hem showen!

11 Laatst bewerkt door djehr (11-02-2012 19:34)

Op de blog van suikertaartjessuuz staat een recept van opa's cake. Die hebben we ook gebruikt bij de workshop Colette. Is fijn van structuur en makkelijk te snijden.

zal even de link voor je opzoeken...

[edit]http://suikertaartjes-wavy-taart.blogsp … -results=7

en dan even naar benden scrollen