1

Onderwerp: Nigella`s cupcakes gemaakt toch nog wat vragen

net de cupcakes van Nigella gemaakt en ze zijn erg goed gelukt
het enige waar ik tegen aan loop is dat de vormpjes loslaten en dat ze niet allemaal even mooi rond zijn hoe kan ik dat oplossen

Re: Nigella`s cupcakes gemaakt toch nog wat vragen

Het scheelt al als je je bakvormpjes in een cupcake blik zet, zodat de vormpjes niet gaan uitzakken. Verder kun je eens proberen om het cupcakebeslag in de vormpjes te spuiten met een spuitzak ipv. met twee lepels vullen. Er staat ook een how-to hier op de website waar je ook kunt zien hoeveel beslag je het beste in je vormpjes kan doen zodat ze niet van het papier loslaten.

Suc6!

3

thanks
ik gebruik geen cupcake blik dat past niet in onze ovenhebben een oven die draait en anders draait ie niet goed met een bakblik dus ik zet altijd de vormpjes zo in de oven

je heb ook blikken voor 6 cc's per keer.. die gebruik ik in mn combi oven die ook rond draait :)

When we lose the right to be different, We lose the privilege to be free- Nelson Mandela
https://www.facebook.com/PennysHobby

5

pennyroyaltea schreef:

je heb ook blikken voor 6 cc's per keer.. die gebruik ik in mn combi oven die ook rond draait :)

en dat gaat goed???

ja :) bij mij wel.. en heb echt geen grote oven.. (i wish)

When we lose the right to be different, We lose the privilege to be free- Nelson Mandela
https://www.facebook.com/PennysHobby

7

pennyroyaltea schreef:

ja :) bij mij wel.. en heb echt geen grote oven.. (i wish)

oke heb het op mijn lijstje gezet ik zou ook wel willen dat ik een grote oven had maar helaas
thanks voor de tip ga hem zeker aanschaffen want cupcakes maken vinden we toch wel erg leuk zeker met een klein neefje erbij

En dan nog even bij de how-to kijken hoeveel  beslag er in de vormpjes moet, en dan heb je de volgende keer de perrrrfekte cupcakes! Alweer een "probleem" opgelost.  :Y
Heerlijk toch zo'n forum!

ik heb een combimagnetron en heb laatst bij de xenos kunststof cupcakevormen gehaald
daar zet ik mijn papiertje in en dan kunnen er 12 op mijn rooster staan
ik vind ze ideaal bij mij past er nl ook geen muffinvorm in

10

miek's cakes in a cup schreef:

En dan nog even bij de how-to kijken hoeveel  beslag er in de vormpjes moet, en dan heb je de volgende keer de perrrrfekte cupcakes! Alweer een "probleem" opgelost.  :Y
Heerlijk toch zo'n forum!

zeker heerlijk zo`n forum mijn neefje kon niet wachten dus hebben net al lekker een cupcake opgegeten en ze waren heel lekker!

11

Misschien(weet niet of het werkt) zou je van die losse cupcakevormpjes, van siliconen (volgens mij heeft action die, xenos heeft ze zeker) kunnen nemen, en daar je cupcake papiertjes in zetten. Staan ze wat steviger, en je kan er net zoveel in je oven zetten als je wilt. Of een goedkope siliconen "cupcakeblik"(action) doormidden kunnen knippen.

12

Ik
Ga morgen even langs de blokker en xenos en mss de action en dan even kijken wat ze hebben
Wil liever geen silloconen vindt dat niks maar wat ik zeg het is even aankijken en die how to ga ik zeker naar kijken