1

Onderwerp: Help Bruidstaart

Hi Baksters,

Ik heb ergens ja op gezegd haha.. Een 3-laagse bruidstaart voor 60 personen. Het vullen, decoreren en marsepein erover snap en kan ik.
Maar een aantal vraagjes

- Ik moet dus 3 taarten stapelen hoe doe ik dat? Ik las iets van KitKat's die doe ik erin voordat ik de taart bekleed?
- Stapel ik de taart meteen opelkaar een dag van te voren of op de dag zelf?
- Hoe krijg ik de icing op juiste dikte? van mij is snel te dun..
- Hoeveel marsepein heb ik nodig voor drie taarten?
- En de laatste vraag is er iemand in Utrecht wonend van wie ik 3 juiste vormen kan lenen? om voor 1 bruidstaart vormen te halen vind ik overdreven.

Dank voor jullie input.

2

Re: Help Bruidstaart

Ten eerste, je vraag staat hier niet goed, deze past beter in taartdecoratie algemeen, omdat je zoveel verschillende vragen hebt. Ik zal dit zo melden en dan wordt je verhuisd.

Ten tweede, je vragen:
- En de laatste vraag is er iemand in Utrecht wonend van wie ik 3 juiste vormen kan lenen? om voor 1 bruidstaart vormen te halen vind ik overdreven.
Hiervoor kun je hebt beste een oproepje plaatsen in de rubriek vraag en aanbod (2de kans) Dan zijn er meer mensen die het lezen en je kunnen helpen.

- Hoeveel marsepein heb ik nodig voor drie taarten?
Dit ligt aan de grote van de taarten die je wilt maken!

- Hoe krijg ik de icing op juiste dikte? van mij is snel te dun..
Wat wil je met de icing doen?

- Stapel ik de taart meteen opelkaar een dag van te voren of op de dag zelf?
3 hoog kun je meteen al stapelen, dan kun je hem ook mooi afwerken meteen.

- Ik moet dus 3 taarten stapelen hoe doe ik dat? Ik las iets van KitKat's die doe ik erin voordat ik de taart bekleed?
Stapelen doe je officieel met dowels.
http://www.deleukstetaartenshop.nl/adva … ords=dowel
En als je alledrie de taarten op elkaar hebt staan kun je 1 hele dowel door alle taarten heen slaan, dan staat hij super stevig!
Je bekleed eerst de taart, dan steek je er 1 dowel in, je tekent de hoogte af en daarna snij je ze allemaal voor die taart op maat. En dan kun je ze allemaal in de taart steken en kan de volgende taart (op een cakeboard) erop.

Liefs, Zanoni

3

@ Zanoni thanks! hier mijn antwoorden

de bruid wil op haar taart decoratie stippen en dat lijkt mij handig om met roayl icing te doen, ipv bolletjes te draaien.  De taart is voor 60 personen dus de onderste taart normale vorm en dan 2 kleinere cakes.

4

Stapelen etc...........algemene vragen [MOVE] -> taartdecoratie algemeen