1

Onderwerp: Vettige backingcups

Hallo medebaksters,

Hebben jullie enig idee hoe ik kan voorkomen dat mijn backing cups wat 'vettig' uit de oven komen. Ik gebruik Wilton backing cups en bak in een simpele cupcake pan. Verder zien mijn cupcakes er wel erg mooi uit en dat is uiteindelijk toch wel het belangrijkste?!  ;)

Alvast bedankt!

2 Laatst bewerkt door Linda Ravensbergen (09-02-2012 13:12)

Re: Vettige backingcups

Volgens mij begrijp ik wat je bedoeld...als je de cc's uit de tray haalt dan is de onderkant vettig...?

Ik heb daar ook last van! Helaas weet ik niet waardoor het komt dus ik lees even met je mee.

ik begreep dat het ook kan liggen aan het type boter dat je gebruikt..

maar heb van goedkope tot dure al geprobeerd en hou het zelfde
dus heb helaas geen antwoord voor je

When we lose the right to be different, We lose the privilege to be free- Nelson Mandela
https://www.facebook.com/PennysHobby

4

heb ik ook altijd voor
mijn oplossing : als je ze uit de oven haalt een keukenpapierke eronder leggen tijdens afkoelen....

5

Ik gebruik gewoon minder boter in mijn recept. Ik doe standaard minder boter in het beslag, en krijg sindsdien ook geen vettige papiertjes meer. Terwijl de cakejes toch luchtig en lekker blijven.

Een dag zonder iets nieuws geleerd te hebben, is een dag niet geleefd!
Brengen jullie ook eens een bezoekje aan mijn blogspot: www.cakechiqueboutique.blogspot.com

6

Alvast dank voor de tips! Ik ga het de volgende keer gewoon eens proberen, een keukenpapiertje onder de cc's leggen en iets minder boter gebruiken (hoor ik hier een reden om cc's te gaan maken  :rolleyes: )!