1

Onderwerp: HULP GEVRAAGD met roosjes maken

Ik ben 2 dagen al volop aan het oefenen met roosjes maken (moet er binnenkort 20 maken voor op minicc) en heb al zoveel howto's geprobeerd, maar.....  het mislukt dus allemaal gewoon. :grr:   :s 

De 'simpele' rolroosjes op allerlei manier geprobeerd.... precies hetzelfde...   :grr:  :( 

Zou leuk moeten zijn, maar ik word er nu even strontchagerijnig van en dat is toch ook niet de bedoeling  :/

Hetgene wat ik nu met bloed zweet (en chagerijn) heb gemaakt, doe ik gelijk in een luchtdicht vleeswarendoosje, plastic zak er rond met een klem, maar die worden hard, hoe kan dit nou toch??

Hieronder dus de roosjes tot nu toe, hééééél  graag jullie tips, ideeën enzo

kan zijn dat ik te precies wil zijn, maar ik ben hier niet echt blij mee zeg maar.......   :nooo

http://www.mijnalbum.nl/Foto-UT83FQQO-D.jpg

Wat je met liefde maakt, mag je absoluut met gepaste trots showen....  ;-)

2

Re: HULP GEVRAAGD met roosjes maken

Welk materiaal gebruik je? Ik heb het idee dat je fondant (?) te dik is........

3

Ik vind ze er eigenlijk heel goed uitzien  :o
Misschien kan je fondant nog iets dunner, en de randen iets ombuigen.

Het bewaren in een luchtdoos doosje moet normaal goed gaan. Bij mij worden ze namelijk niet hard. Misschien een ander bakje proberen? (misschien is deze iets beschadigd of net niet luchtdicht genoeg)
Je stopt de roosjes die klaar zijn toch niet in de koelkast hè?

..*Heerlijk aan het bakken*..

4

is idd fondant karin, maar als ik het dunner uitrol, 'smelt' het weg onder mijn vingers... 
Hoe vaak ik ook probeer om ze weer wat koeler te maken...

Dankje Bellletain, doosje net nieuw en ging met andere versiersels van fondant wel goed.  In dat doosje is zelf een vlinder die al was uitgehard, weer terug zacht geworden, ha, ha...
En nee, ze gaan niet in de koelkast.

heb je er wel tylose doorgedaan? dat helpt!

I never met a calorie I didn't like....

6

nee, heb ik bewust niet gedaan omdat ik veel op de site lees dat je het dan niet meer kunt eten/niet lekker smaakt...???

7

Je kunt het dan toch echt nog wel eten..............lekker is anders, maar kinderen vinden het heerlijk.

Als je echt mooie dunne roosjes wilt maken zou je eigenlijk gumpaste moeten gebruiken.............superdun uitrollen, randjes frillen en dat in elkaar draaien en met een ball-tool de blaadjes nog eens mooi in vorm duwen...............maar lastig is en blijft het  ;)

8

ik maak ze gewoon met de hand. maar tylose lijkt me toch echt nodig om ze mooi te krijgen en houden..
hier een video hoe ik het geleerd heb:

http://www.youtube.com/watch?v=VqoRBYuzok0

hoop dat je er wat aan hebt.. ja en verder, het blijft gewoon oefenen, oefening baart kunst ;)

"Let’s face it, a nice creamy chocolate cake does a lot for a lot of people; it does for me." Audrey Hepburn

9

ik gebruik satin ice kun je ook erg goed dun uitrollen. ik gebruik altijd de rose petal cutters. ik kan op m'n mobiel hier nu even geen link plaatsen. of wil je echt rolroosjes? in de taartenparade heb ik eerder vanavond een foto geplaats ( een bak vol rozen)