Onderwerp: Royal Banana

http://www.sweetforyoursweet.nl/DSC03572.JPG-for-web-large.jpg

Voor de vulling:
Begin met een half pakje amandelschaafsel bruin te branden in een droge koekenpan. Even apart bewaren. In de warme koekenpan smelt je een ruime hoeveelheid roomboter en bakt hier 3 harde, in plakken gesneden bananen in. Als ze gebakken zijn 5 eetlepels (riet)suiker smelten en laten carameliseren. Driekwart van de amandelen erbij. Ondertussen boven een vlam ca 50 ml sterke drank warm maken (Liquor 43 of Grand Marnier). Als dit heet is het het bij het banaan/caramel/amandel mengsel en flamberen.

Oven voorverwarmen op 180 C
De cupcakes maak je van 125 gr zelfrijzend bakmeel, 125 gr suiker, zakje vanillesuiker, 50 gr. boter , twee eieren, 1,2 dltr. melk en 10 gr cacaopoeder.
Klop met de mixer de boter, suiker en vanillesuiker in een kom tot een romige massa. Doe de eieren erbij en klop tot ze helemaal zijn opgenomen. Voeg het bakmeel toe en meng goed. Op het eind spatel je er een in stukjes gehakte reep Milka/Diam chocolade doorheen.

Schep het beslag in 12 papieren vormpjes. Schep in het midden van elke cupcake een lepel van het banaan,caramel/amandel mengsel. Hou ook van het mengsel ca een kwart achter. Bak de cupcakes in ca 15 - 20  minuten in een hete oven (180 C)

Voor de topping roer je 200gr mascarpone (zacht en romig) of 200 gr zachte roomkaas of creme fraiche (lekker fris) los. Klop 200 ml slagroom lobbig en mix hier op het laatst minimaal 25 gr Kloppudding Banaan (Saroma Banaan) doorheen tot een stevige massa. Spatel slagroom en mascarpone snel door elkaar. In koelkast op laten stijven.

Als de cupcakes klaar zijn en afgekoeld schep op spuit je de topping erop. Bovenop nog een beetje banaanmengsel en wat geroosterde amandelen.

Enjoy the little things in life.
Someday you'll realize they were the big things.

2

Re: Royal Banana

Ojee....... ik voel weer een paar kilootjes aankomen............

If life gives you lemons, make lemoncurd.

3

Heerlijk, bedankt!

4

dit klinkt ook weer zo lekker  :9

ga het een keertje maken

hmm klinkt heerlijk. Ik denk dat ik hem een keer ga uitproberen met kokosmelk i.p.v koeienmelk, want ik probeer met dierlijke producten zoals melk te minderen. Moet waarschijnlijk ook heerlijk zijn, wordtie denk ik nog ietsje tropischer van.

hmm klinkt heerlijk. Ik denk dat ik hem een keer ga uitproberen met kokosmelk i.p.v koeienmelk, want ik probeer met dierlijke producten zoals melk te minderen. Moet waarschijnlijk ook heerlijk zijn, wordtie denk ik nog ietsje tropischer van.

moeten het gewone bananen zijn of bakbananen?

When we lose the right to be different, We lose the privilege to be free- Nelson Mandela
https://www.facebook.com/PennysHobby

8

pennyroyaltea schreef:

op de foto te zien gewone bananen. En ook omdat het uiteindelijk een soort prutje wordt. Bakbananen blijven heel.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

Mirjam5 schreef:
pennyroyaltea schreef:

op de foto te zien gewone bananen. En ook omdat het uiteindelijk een soort prutje wordt. Bakbananen blijven heel.

Ja hoor, gewone bananen 'doen' het goed. Wij zelf houden van bananen die nog nét een beetje groen zijn. Voor dit recept zijn ze dan ook nog lekker stevig.
Ik denk dat bakbananen ook gaan, maar heb dat nog nooit geprobeerd

Enjoy the little things in life.
Someday you'll realize they were the big things.