1

Onderwerp: mijn fondant wordt niet mooi een geheel wie kan mij helpen??

wie kan mij helpen? ik heb steeds als ik net wat te weinig fondant heb en ik wil er een stukje bij kneden dan kan ik doen wat ik wil maar ik
blijf die vouwen/lijnen zien waar ik de 2 stukken heb samengevoegd en vaak als ik verder probeer te gaan, gaan die vouwen steeds open staan dit gebeurd me ook wel eens als ik een stukje fondant opnieuw wil gebruiken. Wat doe ik fout en heeft iemand tips hiervoor?

2

Re: mijn fondant wordt niet mooi een geheel wie kan mij helpen??

Hoi Danielle ik denk dat je de fondant niet genoeg doorkneed. Echt flink duwen en knijpen en het steeds tot een bal draaien en weer opnieuw kneden net zo lang het soepel is. Als het goed is kun je het dan echt uitrekken tot er slierten vormen. Het kan ook zijn dat het stukje fondant dat je er bij doet te droog is geworden. Een heel klein beetje(echt een drupje)water kan dan weleens helpen. Succes ik hoop dat je er iets aan hebt. ;)

Hoe meer taarten,hoe meer vreugd!

of crisco dan wordt t ook mooi glad :)

When we lose the right to be different, We lose the privilege to be free- Nelson Mandela
https://www.facebook.com/PennysHobby

4

Gebruik je te veel poedersuiker? Ik denk dat de fondant ook te droog is....

5

Nee ik gebruik geen poedersuiker als het niet nodig is, ik gebruik eigenlijk altijd een plastictafelkleed als ondergrond en als ik een stuk fondant heb gebruikt wikkel ik het in een stukje vershoudfolie en nog eens extra een zakje er om heen. hoe lang is het zo houdbaar?
en heb dit ook als ik het net uit de orginele verpakking haal. dan toch miss niet goed genoeg doorgekneed ga dat zeker eens proberen.
bedankt voor de tips!

6

jah heel goed kneden
en tussen door je roller over het fondant gaan
helpt ook om de kleur beter te mengen
succes

7

Inderdaad goed kneden. Ik doe het fondant (als het stug geworden is) heel, echt heel even in de magnetron. Pas op, niet te lang, het wordt anders gloeiend heet. Een paar seconden is vaak al goed. Dan heb je een begin om te gaan kneden. Wat crisco er door en het gaat als een speer.

8 Laatst bewerkt door Carien (08-02-2012 21:55)

beide kleuren in stukjes trekken en om en om op elkaar leggen (bij zwart-wit dus als een zebra zeg maar); dan kneden, dan ben je al een heel eind op weg :Y
Sliert van rollen, die opvouwen/frummelen en weer kneden.
Dan ben je echt zo klaar  :Y

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

9

Iedereen bedankt voor de tips :)
Nu zal het toch zeker wel moeten lukken!