1

Onderwerp: [SPOED] Wit verven met icing color?

Wie kan mij vertellen hoe ik witte verf maak. Ik moet hele kleine stukjes wit verven, eerst heb ik geprobeerd om het uit te snijden maar dat lukt niet, de vlakjes zijn te klein en met te veel rondingen. Kan ik gewoon de white icing color van wilton gebruiken en moet ik dat nog verdunnen met citroensap. Ik heb geen alcohol in huis om te verdunnen. Wie kan mij helpen het moet vanmiddag nog af.

2

Re: [SPOED] Wit verven met icing color?

gewoon proberen, je kunt het ook met een heeeel klein beetje water verdunnen als het al nodig is

groetjes, Diana

3

anaid_026 schreef:

gewoon proberen, je kunt het ook met een heeeel klein beetje water verdunnen als het al nodig is

Ja dat was ik al aan het doen, ik durf alleen niet zo goed water te gebruiken omdat het op marsepein geverfd moet worden. Ik ben nog maar een beginner en wil de taart niet verprutsen en weet dus niet of ik wel water kan gebruiken op marsepein. Het droogt zonder water niet echt snel. Wie heeft er tips a.u.b.

4

Probeer het dan eerst op een los stukje marsepein............verdunnen is volgens mij niet nodig, hele kleine stukjes met een tandenstoker erop stippen?

Ben wel benieuwd wat je 'moet'  maken eigenlijk...........

5

Karin09 schreef:

Probeer het dan eerst op een los stukje marsepein............verdunnen is volgens mij niet nodig, hele kleine stukjes met een tandenstoker erop stippen?

Ben wel benieuwd wat je 'moet'  maken eigenlijk...........

Ik "moet" niets maken natuurlijk, dat wil ik zelf. Mijn dochter neemt morgen afscheid op haar stageadres bij het Martinihotel. Ik heb nu een taart gemaakt waar hun logo op moet en daar staat de Martinitoren ook op. Die heb ik uitgesneden uit marsepein en nu geschilderd met white icing color met een heel klein stipje zwart er door om het ergste wit er af te halen. Al zeg ik het zelf het is best aardig gelukt voor een beginner. Was alleen vergeten dat ik crisco had gebruik en daardoor pakte de verf niet goed. Eerst goed (heel voorzichtig) gedept met keukenpapier en daarna geschilderd. Ik weet nog niet hoe het er uit ziet als het droog is, als het  überhaupt droog wordt. Ik heb het dus nog niet op de taart gelegd als het niet goed gaat kan ik altijd nog iets anders er op doen. Ik zal t.z.t. de taart wel een keer op de galerij posten, als ik het durf. Bedankt voor het meedenken. Verven kan dus met white icing color, weet alleen niet hoe het op droogt.