1 Laatst bewerkt door Inx (08-02-2012 09:57)

Onderwerp: Toef spuiten

Dag allemaal! Ik ben nu een kwartiertje aan het zoeken geweest en heb tussen alle howto's gesnuffeld, maar ik kan het niet vinden. Hoe spuit je nu zo'n mooie toef op een cupcake? En dan bedoel ik, hoe houd je de spuitzak t.o.v. het cakeje en hoe beweeg je? Ik kan het nergens vinden, maar ik kan me niet voorstellen dat er hier niets over staat.
Ik ben namelijk nooit echt tevreden over mijn toeven, dus wil het graag eens op een andere manier proberen. Alvast bedankt!

2

Re: Toef spuiten

Eerst en vooral, ervoor zorgen dat je spuitzak tot de helft gevuld is. Spuitzak dan in de hand nemen en het uiteinde rond je duim draaien.
Je houdt die met 1 hand vast en knijpt met de vingers en handpalm.
Om een toef op een cc te spuiten, hou je de spuitzak recht boven de cc (dus 90° tgo het oppervlak). Infeite hou je de spuitzak stil en draai je de cc rond. Je begint aan de buitenkant en spuit zo het hele oppervlak met icing door naar binnen te werken. Op het einde kan je nog een toefje in het midden spuiten als je de toef wat omhoog wil laten komen.
Dit is infeite de Wilton methode voor een CC toef.
Op hun site kan je trouwens heel veel how-to's van de basics vinden.

Door van binnen naar buiten te werken krijg je een andere variant, en kan je een soort van bloem-effect maken.

Succes!

Een dag zonder iets nieuws geleerd te hebben, is een dag niet geleefd!
Brengen jullie ook eens een bezoekje aan mijn blogspot: www.cakechiqueboutique.blogspot.com

ik heb heel veel gehad aan dit filmpje! Hopelijk helpt het jou ook!

http://www.youtube.com/watch?v=mYy2uiK6T94

Vooral de roos heeft heel veel indruk gemaakt op mensen om me heen!

4

Gebruik ook een tipje met een grote opening, zoals de Wilton 1M. Bij goedkope spuitzaksetjes zitten vaak alleen maar (te) kleine tipjes.

5

Ik doe het altijd zoals in dit filmpje:

http://www.youtube.com/watch?v=8cvyBz2a … =endscreen

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

Toevallig dat ik ook met het toefspuiten zit....dit doe je toch met botercreme? blijft dat niet te zacht? Als de cupcakes dan tegen elkaar aangaan in een doos ofzo, dan wordt het toch 1 grote derrie?

7

Kralenimpressie schreef:

Toevallig dat ik ook met het toefspuiten zit....dit doe je toch met botercreme? blijft dat niet te zacht? Als de cupcakes dan tegen elkaar aangaan in een doos ofzo, dan wordt het toch 1 grote derrie?

Persoonlijk vind ik merengue botercrème hiervoor geschikt en heel lekker. Maar je kan het ook met gewone bc, of met andere icing, cream cheese frosting, of chocolade frosting, of...

Als ik cc's met een toef in een doos zet, gebruik ik een insert waardoor ze niet tegen elkaar aanstaan. Dan krijg je geen problemen.

Brengen jullie ook eens een bezoekje aan mijn blogspot: www.cakechiqueboutique.blogspot.com

Hét makkelijkste recept;
pakje saromapudding, mixen met 500 ml slagroom...klaarrrr!

Je hebt ze in allerlei smaken! Ze zijn goed te spuiten en blijven heel mooi!

ok....ik dacht dat dat echt te zacht bleef normale botercreme ;) maar dan zijn ze vast allemaal zo zacht :D je moet natuurlijk ook niet je tanden breken!  :9

lieke-webbie schreef:

Hét makkelijkste recept;

Wow, dat klinkt wel heel erg lekker! Ik ga 'm proberen!

Van taarten maken word je blij!

11

carolienvanwilligen schreef:
lieke-webbie schreef:

Hét makkelijkste recept;

Ik kreeg deze tip laatst toen ik hulp vroeg hier op het forum. heb je geprobeerd en is een super toef

12

carolienvanwilligen schreef:
lieke-webbie schreef:

Hét makkelijkste recept;

Ik kreeg deze tip laatst toen ik hulp vroeg hier op het forum. heb je geprobeerd en is een super toef

13

Vraagje over gebruik van een spuitzak, ik gebruik wilton 1m en een wegwerp spuitzak.
Alleen merk ik dat de botercreme hierdoor erg nat wat door de kracht die ik gebruik.
Ik doe iets verkeerd of werken jullie met een andere spuitzak die je meerdere keren kan gebruiken.
Kan iemand mij adviseren.

14

Ik gebruik ook gewoon wegwerpzakken en heb er eigenlijk geen problemen mee. Ik schep mijn BC in de zak en zet hem dan even in de koelkast. Na een half uurtje spuit ik dan mijn toeven.

15

ik ga de saroma variant proberen. hmmmm lijkt me lekker

I may not be perfect, but i'm always me

16

het m1 spuitmondje van Wilton, is dat het spuitmondje waar 2110 op staat. Ik vraag me af of ik wel het goede mondje gebuik.

17

yasminaamlas schreef:

het m1 spuitmondje van Wilton, is dat het spuitmondje waar 2110 op staat. Ik vraag me af of ik wel het goede mondje gebuik.

Zie link... je idd het goede spuitmondje om een mooie toef te kunnen spuiten...

http://www.deleukstetaartenshop.nl/icin … -5884.html

18

lieke-webbie schreef:

Hét makkelijkste recept;

Ik hou niet van botercreme, dus dit lijkt een super altermatief. Maar, begrijp ik het goed dat je enkel en alleen Saroma gebruikt en het niet door botercreme mengt. Krijg je een mooie, stevige toef met alleen Saroma?

19

Sneezie schreef:
lieke-webbie schreef:

Hét makkelijkste recept;

Ik hou niet van botercreme, dus dit lijkt een super altermatief. Maar, begrijp ik het goed dat je enkel en alleen Saroma gebruikt en het niet door botercreme mengt. Krijg je een mooie, stevige toef met alleen Saroma?

Je moet natuurlijk de slagroom opkloppen. En met opgeklopte slagroom maak je hele mooie toefjes. Ze zakken wel iets sneller in dan met bc of iets dergelijks.

20

Helpt een beetje klop-fix (vroeger: klop vast) nog om het wat steviger te maken? Denk dat ik me van het weekend maar eens aan toeven ga wagen.

21

je kunt met alleen slagroom ook toeven spuiten, maar die zakken al snel in elkaar. Saroma is al een redelijk stevige pudding. Pak je de combinatie van deze twee krijg je echt een goeie toef. Ze zijn iid niet zo stevig als van bc, maar stevig genoeg om een hele dag mooi te blijven. En veel lekkerder!!! Je kunt ze door de room helaas niet al te lang buiten de koelkast bewaren. Dit is dan ook echt het enigste nadeel aan deze toeven.

22

Nou, ik heb het vandaag geprobeerd. Ik heb het aangemaakt met slagroom en klop-fix en het is een goeie dikte en wordt een goede, mooie toef.

Alleen..... Dit is niet mijn ding. Ik vind zo'n toef eigenlijk te machtig in verhouding tot het cupcakeje. Maar dat is denk ik een kwestie van smaak. Ik denk dat ik niet zo'n "toef-decorateur" ben  ;)  , ik hou het maar gewoon bij afsmeren met ganache en dan afwerken met marsepein of fondant.

23

Dank je wel allemaal, heb de filmpjes allemaal al opgeslagen en veel nieuwe info opgedaan  :thumb:

24

Ik moet me toch ook eens aan toeven wagen, moet met bovenstaande tips toch lukken!

25

http://www.youtube.com/watch?v=ZDCZDF7dQNM

zo spuit ik meringues en cupcakes op
ik gebruik een 15-20 mm spuitje met 6 of 8 tanden