1

Onderwerp: Hanneke73 zegt hallo!

Hallo!  :)

Ik ben dus Hanneke, kom uit bouwjaar 1973, en ben al jaren enthousiast taarten-, muffin- en cupcake-bakster. Vorige week heb ik eindelijk een workshop "Taarten decoreren" gedaan, en het resultaat daarvan staat in mijn ava. Dit was de eerste keer dat ik met fondant werkte of überhaupt een taart decoreerde, dus please be gentle  ;)

Voorheen bakte ik gewoon vooral lekkere taarten; een maand voor mijn verjaardag beginnen mijn collega's altijd al te vragen wat het dat jaar gaat worden. Dat zijn dus allerlei soorten taarten, van aparte appeltaarten tot cheesecakes enzovoorts. Maar nu lijkt het mij ook heel erg leuk om taarten te maken die weliswaar altijd uit een biscuit met vulling bestaan, maar er wel veel sjieker uitzien...

Binnenkort ga ik naar een workshop "Stapeltaarten", om dat ook te leren.

En ondertussen ben ik heel hard aan het zoeken naar de juiste materialen (biscuitbakmix, rolstokken, goede-maar-niet-achterlijk-dure fondant, goede kleurstoffen, goede uitsteekvormen en dergelijke, en natuurlijk de beruchte Ikea schaaltjes ;) ).
Ik hoorde dat de Ikea Snudda eigenlijk ook een must-have is (en veel goedkoper dan de professionele draaiplateaus) en dat je de Ikea Pröjs ook uitstekend als werkblad kunt gebruiken... En dat spateltjes van de Action net zo goed werken als de dure spateltjes van de dure winkels... Nou ja, dat soort tips dus.

En volgens mij moet ik dat soort informatie hier toch wel kunnen vinden. Ik ga dus eerst maar even lekker neuzen!  :9

2

Re: Hanneke73 zegt hallo!

Nou je bent al een aardig end op dreef hoor met de goedkope tips  ;)
Je eerste taart ziet er top uit dus; hallo! terug  :D

Shower the people you love with love - James Taylor and me ;-)