1

Onderwerp: fudge caramel in cupcakes kan dat

Ik heb fudge caramel (snoep) gekocht bij de c1000. Ik dacht, ik ga ze in stukjes snijden en met het beslag van de cupcakes mengen. Maar nu ben ik bang dat het gaat smelten en dat ze mislukken. Je hebt toch ook van dr. oetker een chocolade mix met stukjes caramel. En dat gaat prima. Alleen er zit zo weinig in het pakje. Heeft er iemand een tip voor mij

2

Re: fudge caramel in cupcakes kan dat

Hmm ik lees even mee, heb zitten denken of je ze in de slagroom kunt smelten en dan als vulling zou kunnen gebruiken.

Christine.

3

Kijk eens op de site: cupcakerecepten.nl
Daar staat een caramel cupcake op en volgens mij gaat daar iets van toffee in.
Staan trouwens heel veel leuke en lekkere recepten op  :9
Aanradertje!  :Y

Groetjes, Angela

4

Angela71 schreef:

Kijk eens op de site: cupcakerecepten.nl
Daar staat een caramel cupcake op en volgens mij gaat daar iets van toffee in.
Staan trouwens heel veel leuke en lekkere recepten op  :9
Aanradertje!  :Y

Bedankt voor de tip. Net even vlug gekeken en het ziet er leuk uit!

Haast is enkel goed als je vliegen vangt.

5

Zelf heb ik al eens stukjes mars en rolo's in mijn cupcakes gedaan, beetje beslag in het cupje, dan een stuk mars, en dan weer wat beslag...
Het zakte wel naar de bodem omdat het natuurlijk zwaarder is dan het beslag. Maar toen heb ik de tip gekregen om die zwaardere stukjes eerst wat door de bloem te rollen, dat zou maken dat ze minder snel zakken.
Ik heb dit nu al eens geprobeerd met stukjes chocolade (druppeltjes speciaal om mee te bakken, die niet smelten) en het werkt  :Y
Mss een goeie tip dus  ;)

Een dag zonder iets nieuws geleerd te hebben, is een dag niet geleefd!
Brengen jullie ook eens een bezoekje aan mijn blogspot: www.cakechiqueboutique.blogspot.com

Dus ik kan de caramelstukjes eerst door de bloem rollen en dan met het beslag mengen. En blijven de caramelstukjes wel heel.

7

Ik heb al eens caramel stukjes gemengd met cakemix. Gewoon er door, zonder bloem o.i.d. Het resultaat was heerlijk, alleen de stukjes caramel die aan de buitenkant zaten waren iets harder doordat die dus door het bakken echt gecarameliseerd waren.

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

yasminaamlas schreef:

Dus ik kan de caramelstukjes eerst door de bloem rollen en dan met het beslag mengen. En blijven de caramelstukjes wel heel.

vroeg me af of je het al een keer geprobeerd hebt  :think:

me moeder heeft ook een zak voor me meegenomen

9 Laatst bewerkt door Sneezie (02-02-2012 20:30)

Ik heb dit wel eens gedaan, maar dan in een brownie. De lonka fudge heb ik in drie of in vier stukjes gesneden en vervolgens voorzichtig in het beslag gedaan. Maar dan wel als het beslag al in de vorm zat.
Lukte echt perfect en zakte niet naar beneden. Moet kunnen met cups denk ik als je het er maar in doet als je de papiertjes gevuld hebt.

10

Je kunt de caramel of fudge ook gebruiken om de cc pas na het bakken mee te vullen. Je maakt het dan even zacht in de magnetron en dan spuit je het er gewoon in met een vultipje. Zo heb ik dat pas met dulce de leche gedaan.