1

Onderwerp: 70 CC met fondant en vulling (Jam) bewaren

Hallo dames,

Volgende week moet ik voor zaterdag 70 CC maken met fondant en vulling. Is voor een 50 jarig huwelijk. Nu kan ik natuurlijk niet 70 CC's tegelijkertijd maken en versieren dus vroeg ik me af of iemand misschien een tip heeft hoe ik de versierde CC lekker kan houden zonder dat ze taai of nat worden. (Ik ga ze denk ik donderdagavond bakken, bewaren in een grote plasticzak, luchtdicht, vrijdag versieren en dan moeten ze dus zaterdag nog een hele dag wachten tot 's avond het feestje). Wie heeft er tips

2

Re: 70 CC met fondant en vulling (Jam) bewaren

ik zou ze toch echt pas op zaterdag bakken en versieren!
het is pas voor de avond en ik zou het niet prettig vinden als ik gebak krijg dat dan al op donderdag is gebakken!

in de ochtend bakken en in de middag versieren!
moet te doen zijn als je versiering niet te moeilijk is..
misschien kan je wel je versiering eerder maken en goed verpakken.
dat is nl geen probleem
maar het bakken zelf zou ik toch zo vers mogelijk doen!

succes ermee!

wil je meer van mijn creaties zien?  neem dan eens een kijkje op facebook:   https://www.facebook.com/dezoetesensatie

3

Thanks Spidygirl, :D

Het probleem is dat ik zaterdag helemaal geen tijd heb om te bakken (dit heb ik ook aangegeven overigens). Ben de hele dag op stap en kan de zaken echt alleen nog s'morgens afwerken voor 12 uur. Vandaar dus de vraag. Als het vers had gekund had ik dat zeker gedaan.  :Y

4

anders donderdag bakken en dan in de vriezer zetten!
en dan zaterdag alleen nog de versiering!

wil je meer van mijn creaties zien?  neem dan eens een kijkje op facebook:   https://www.facebook.com/dezoetesensatie

5

Ja daar zat ik ook aan te denken, dus dan niet in een plastic zak luchtdicht verpakken en buiten de koelkast zetten.
Had ook al gelezen dat het een idee was om de CC dond. te bakken en te versieren en in zijn geheel in te vriezen.

" Ik had de cc's ongeveer een maand op voorhand gebakken en gedecoreerd met fondant en dan in de diepvries gestoken. De dag dat ik bevallen ben, hebben mijn moeder en zus de cc's uit de diepvries gehaald en dan in de doorschijnende doosjes gestoken."

Weet alleen niet echt of dat een succes wordt. Dus ben echt op zoek naar ervaringsdeskundige :)

6

Of dit

"Decoraties wel vantevoren maken maar niet mee invriezen. Gewoon bewaren in een doosje en er na het ontdooien op doen. Da's ook handig en gaat niet glimmen. Maar dit is voor een volgende keer begreep ik...

pffff weet het even niet meer, normaal werk ik altijd met verse producten dus zoals gezegd met vers afgebakken CC of taarten maar helaas is dat nu niet mogelijk. Hoop dat iemand een oplossing heeft.

7

met de versiering invriezen kan ik je ook niet helpen..
ik maak ze ook alleen vers en doe niet aan invriezen van gebak en taart.

ik hoop dat iemand anders je kan helpen

8

Dat hoop ik ook:) weet echt even niet hoe ik het moet gaan doen.

Dus als iemand antwoord heeft op mijn vraag  :Y

9

ik zou ze zonder versiering invriezen, de versiering wordt er toch minder mooi van.
Maar waarom doe je niet nu al versiering maken, en vrijdag middag bakken, zaterdagochtend cc's opmaken?

10

@ tine83, Bedankt voor de input.
Ik wil ze inderdaad zaterdagochtend opmaken met fondant (ga vooraf de fondant wel alvast voorbereiden dus 70 rondjes vormen e.d.). Helaas is het vrijdagavond ook al drukdrukdruk met een andere taart voor zaterdag. Gezien het feit dat de opdrachtgever perse bij mij 70 CC wilde bestellen ben ik dus op zoek naar een andere manier. Vandaar de vraag van invriezen. Maar ik denk dat ik ze woensdag/donderdagavond ga maken en dan in een grote pedaalemmerzak en tupperwarebakken invries. Dan haal ik ze er zaterdag uit en werk ze af.

Ben alleen wel benieuwd als ik ze er zaterdag uithaal en afwerk of ze dan 's avonds nog lekker smeuiig zijn. Maar denk dat ik ze dan luchtdicht weer verpak in de tupperware doos. Of heb je hier ook nog een tip voor:)

11

CC's bakken en invriezen en zaterdagmorgen vroeg laten ontdooien. Zorgen dat je je vullingen klaar hebt zodat je kunt vullen en van te voren decoratie maken en goed luchtdicht bewaren... dan moet het goedkomen. En bij mij proef je het echt niet als ze uit de vriezer komen. Tuurlijk, vers voor alles maar als het niet anders kan... Succes!

12

Thanks Jacootje.

Ik zit er zelfs aan te denken om ze niet te vullen maar al te gaan werken met smaken CC, dus kaneel, chocolade, vanille aarbei. Mede ook omdat het een chique feest is met wat oudere mensen en ik net bedacht dat een vloeibare vulling niet zo goed is voor de kleren :/

Wel nog de vraag, als ik ze 's morgens af maak, hoe kan ik ze dan het beste bewaren tot de avond (of meegeven eigenlijk aan de opdrachtgever). In een luchtdichte verpakking of in een doos overtrokken met pedaalemmerzak of gewoon in een doos zonder iets eroverheen. (ik nijg naar de 2e maar weet het niet  :s )

*sorry maak eigenlijk altijd alleen maar taarten*