1

Onderwerp: En ik ben...

Aangenaam, ik ben Nicole. Helaas was die naam al vergeven net als de 5 varianten erop, dus ik ga hier door het leven als "no milk today".

Die naam heb ik niet toevallig gekozen. Mijn zoontje (4,5 jaar oud) en ik zijn allergisch voor melk. Ik ben begonnen met het koekjes en taarten maken toen we er achter waren waarom mijn zoontje eczeem had. Een aantal van de basisrecepten van het forum heb ik al verbouwd tot melkvrij. En ja, eenmaal besmet met het virus...

Ik woon in Den Bosch, met mijn man, zoon en onze 3 katten en ik ben 35 jaar oud.

groeten, Nicole

2

Re: En ik ben...

hoi, welkom

Dat is knap lastig een allergie voor melk, ik neem aan koemelkallergie.
Heeft mij dochter ook gehad en is er door bioresonantietherapie helemaal vanaf gekomen en dat terwijl ze ernstige koemelkallergie had. Dus misschien een tip voor jullie.

Maar succes met het bakken en ik ben benieuwd naar je taarten. :)

nee, we zijn allergisch voor caseine. Zegmaar datgene wat over blijft als je kaas maakt van melk. Het zit ook in geitenmelk, paardenmelk, kamelenmelk enzovoorts.
We zijn allebei in behandeling bij dokter Veenstra in Schijndel: een homeopaat. Wat hij bij ons doet is een beetje vergelijkbaar met magnetiseren en klassieke homeopathie.

Mijn zoon is er bijna vanaf maar ik zal wrs altijd een beetje allergisch blijven. En vind ik echt erg: geen slagroomtaart, geen taart meer van bij de patssier. Ik baal er echt wel van. Maar wat een excuus om vaak in de keuken door te moeten brengen..Vreselijk gewoon :D  :D

groeten, Nicole

4

whahaha ja dat is altijd naar, een goede reden hebben om zelf te bakken. :P  Maar mooi dat je toch lekkere taarten kunt bakken zonder melk te gebruiken. :)