1

Onderwerp: Iemand bekend met Fat Daddio's bakpannen?

Ik ben hard toe aan nieuwe bakvormen. Na weer een lekkende springvorm ben ik het helemaal zat.
Ik wilde eigenlijk PME pannen gaan kopen maar zag ineens de pannen van Fat Dadio's in een Engels kookprogramma voorbij komen.

Fat Daddio's heeft bakpannen met een losse bodem. Zag er echt super handig uit. Heb de pannen bij Kookpunt in Rotterdam in mijn handen gehad en ze lijken heel erg op de PME pannen. Ze zijn van geanodiseerd aluminium. Maar wel duurder dan PME. Dus twijfel heel erg...

Mijn vraag dus: heeft iemand deze pannen, zijn ze goed en is de losse bodem inderdaad zo handig als ik denk?

2

Re: Iemand bekend met Fat Daddio's bakpannen?

Wat zou voor jou de meerwaarde zijn van een losse bodem? Kan namelijk zelf even niet bedenken wat daar handiger aan is en waarom ik daar dus meer voor zou betalen... snappie 'm nog?  :s

Ik heb zelf de PME pannen en dat vind ik super fijn werken.

3 Laatst bewerkt door djehr (07-11-2011 11:50)

Soms vind ik het lastig om uit de PME pan (ik heb er maar 1 hoor  :D ) mijn cake te halen. Met een losse bodem heb je dat probleem niet.
En nu heb ik zowel springvormen als bakpannen. Voor een appeltaart is een springvorm nu eenmaal een stuk handige. Maar als ik nou een bakpan heb met een losse bodem dan kun je hem er zo uitwippen. Dan zou ik dus niet én springvormen én bakpannen nodig hebben...

4

Springvorm heb ik hier inderdaad alleen voor een kwarktaart, boterkoek of en appeltaart. De rest gaat in de PME pannen. Met goed invetten glijden ze bij mij zo uit de vorm, maar dan is een losse bodem ook handig. Pfoei, ben blij dat ik niet hoef te kiezen, haha!

5 Laatst bewerkt door djehr (06-02-2012 16:16)

Even een update hoor  :D

Ik heb uiteindelijk gekozen voor die met een vaste bodem (15 cm en 20 cm). En wat ben ik er blij mee!!!!

Gisteren en vandaag biscuits gebakken in mijn nieuwe 20 cm pan. En wat een resultaat!!!

De eerste kon ik weggooien...dat leek wel beschuit  :s . Had hem veel te lang laten staan  :grr: . Ben gewend dat mijn biscuits 50 minuten moeten bakken (in een springvorm) en die tijd had ik nu ook aangehouden. Veel te lang dus. Uiteindelijk bij biscuit nummer 3 zat ik op de juiste baktijd: 32 minuten!!! Gewoon 18 minuten korter puur en alleen door een andere vorm :thumb:  :thumb:

En de cake floepte er zo uit. Een losse bodem is helemaal niet nodig

Me very very heppie  :+  :D

6

Leuke update! En wat een tijdwinst! Veel plezier met je aankopen.

7

:thumb: ik heb er 1 van fat daddio  :D en ben er erg blij mee!

8

miss een domme vraag van mij, maar ik vroeg me eigenlijk af waarom een bakpan beter is dan een springvorm (heb zelf alleen een springvorm). Ik heb ze wel gezien in de winkel maar was bang dat ik de taart er niet uit zou krijgen.

9

een grote pre tov een springvorm vind ik de mooie stevige hoeken/randen. met springvorm had ik altijd lelijke randen die ik niet meer goed strak kon plamuren! en nu gaat alles dus mooier, afsmeren/bekleden enz.
springvormen voor mij alleen nog voor de appeltaart en kwarktaart!

Je kunt alleen tijd verspillen,als je vergeet ervan te genieten

10

daphne85 schreef:

miss een domme vraag van mij, maar ik vroeg me eigenlijk af waarom een bakpan beter is dan een springvorm (heb zelf alleen een springvorm). Ik heb ze wel gezien in de winkel maar was bang dat ik de taart er niet uit zou krijgen.

ik weet ook niet zo goed waar het hem precies in zit. Maar in mijn bakpan rijst de cake beter, is sneller gaar en perfect van vorm. heb er ook al gewone cake in gebakken en ook dat ging perfect.

11

ik heb van FatDadio de driehoekspannen, maar die hebben geen losse bodem; vind ze verder hetzelfde bakken als de PME.

Groetjes, Dorothea.

12

Ik heb mij laten vertellen dat Fat Daddio en PME uit dezelfde fabriek komen  :D