1

Onderwerp: Gewone (boeren) cake bekleden

Hallo,

Er is mij gevraagd of ik een gewone cake uit de winkel kan bekleden met marsepein, en die decoreren.
Maar kan je zo'n gewone rechte cake uit de supermarkt zo bekleden met marsepein? Dan wel gewoon botercreme gebruiken neem ik aan. Ik bedoel dan geen ronde cake, maar echt zo'n rechte lange.

Hoop dat jullie me kunnen helpen!

Re: Gewone (boeren) cake bekleden

Lijkt me wel goed mogelijk ! Gewoon afsmeren met botercreme of abrikozenglazuur en daarna de marsepein erop. Ik zou dan wel zo'n cake nemen die met echte boter is gebakken, of naar oma's recept is gebakken. Je hebt dan in elk geval niet zo'n kruimelig of droog exemplaar. Succes !

3

Bedankt voor je reactie! Zou het lukken met de boerencake mix van koopmans? Dankjewel :)

Die ken ik zelf niet, maar klinkt in elk geval wel lekker ! En volgens mij zijn de mixen van Koopmans altijd wel o.k. (ze hebben trouwens ook een leuke website met recepten en tips )Maar ga je nu dan zelf aan het bakken of koop je 'm kant en klaar ?

5

Ja hij is ook erg lekker! Nou, ik zit nog wat te twijfelen wat beter is. Of echt een kant en klare cake kopen, of dus de boerencake bakken van de mix van koopmans. Want ik denk dat als ik de boerencake ga bakken dat wat lekkerder is!

charliegirl schreef:

Bedankt voor je reactie! Zou het lukken met de boerencake mix van koopmans? Dankjewel :)

Mijn moeder bakt regelmatig een cake van de cupcakemix van funcakes maar met een cake uit de supermarkt moet het ook prima kunnen hoor, alleen vinden wij hier de cupcakemix veel lekkerder.
Ik maak dan botercreme of mereque botercreme en daaroverheen gewoon fondant of marsepein.
Succes verzekerd.

Taarten... voor mij een inspannende ontspanning

7

Oke top! Dan ga ik dat gewoon proberen, moet wel lukken! :)