1

Onderwerp: bisquit viel tegen iemand tips?

ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Dit weekend heb ik eindelijk een wintertaart met strik gemaakt en op zich was ik wel tevreden over hoe ie eruit zag MAAR...... ik vond het bisquit erg tegenvallen. het voelde een beetje grof aan, terwijl ik het juist super zacht wil hebben.
Ik heb een bisquit mix gebruikt van een taartwinkeltje hier in de buurt (den bosch), daar moesten 8 eieren bij en wat water (24 cm ronde vorm).
Hebben jullie dit ook weleens gehad, of een idee hoe dit zou kunnen?
Alle tips zijn heel erg welkom :D

2

Re: bisquit viel tegen iemand tips?

hmm.... geen idee wat voor mix dat is dan. De mix uit de hebshop is wel heel erg lekker. En zelfgemaakte biscuit ook!! :Y

If life gives you lemons, make lemoncurd.

8 eieren? Dat zijn er veel, bij de mix van de webshop heb je er 5 nodig voor dat formaat...misschien ligt het daaraan?

4

Ja ik vond het idd ook wel wat veel
miss ga ik gewoon die van funcakes eens uitproberen en dan kijken of het met minder eieren wel zacht wordt

5

Die van Funcakes is heel lekker. En als je eerst de eieren even mixt (voor je er water en mix aan toevoegt), wordt je biscuit lekker luchtig.

6

Volgens mij gebruiken ze in Den Bosch veel van Zeelandia. Ik heb deze mix ook wel eens gehad en hield de tabellen van DLT aan en niet wat er op de sticker van die mix stond. Maar mijn biscuit was bij deze mix ook gewoon luchtig, maar vind de FunCake toch fijner werken en lekkerder. Heb je wel lang genoeg gemixt?
Bij Pipoos in de Vughterstraat hebben ze de mix van FunCake  ;)

7

Ester@ Ja die ga ik de volgende keer proberen. Hou je bij funcakes wel gewoon de aanwijzingen op de verpakking aan?

en ik ga de volgende keer voor de zekerheid toch nog maar wat langer mixen

MirandaB@  ik had de eieren nu niet van te voren gemixt, dus nog iets wat ik meeneem voor de volgende keer.

met al deze tips durf ik het wel aan om een  tweede poging te doen :D
even van het weekend een reden zoeken om te bakken :D :D :9

iig heel erg bedankt!!!!!

8

Wanneer je op 'webshop' klikt zie je links onder 'benodigdheden tabellen' staan. Die tabellen hou ik aan. Krijg je hogere biscuits  ;)

9

Ik weet niet of jullie dit nog lezen, maar ik wil jullie nogmaals voor de tips bedanken. Ik heb gisteren weer een taartje gemaakt en nu de eieren vooraf gemixt, de jamin biscuitmix gebruikt en goed opgelet dat ik lang genoeg mixte. En hij was echt lekker, luchtig en hoog!!!!!! Het taartje heb ik geplaatst bij de taartenparade

groetjes daphne