1

Onderwerp: geen strakke randen van bisquit

Help wie kan me vertellen waarom ik geen strakke randen krijg aan mijn bisquit??

Als ik de bisquit ondersteboven draai om te vullen en te bekleden zodat ik mooie strakke randen krijg aan de bovenkant dan gaat het mis... :nooo mijn randen brokkelen af (zitten luchtbellen in)

Ik gebruik PME bakvormen en bakspray, gebruik ik teveel of te weinig of moet ik toch bakpapier gebruiken???
HELP :D

2 Laatst bewerkt door djehr (06-02-2012 10:01)

Re: geen strakke randen van bisquit

Ik denk dat je misschien te veel bakspray gebruikt. Ik heb ook PME pannen en vet ze gweoon in met roomboter en daarna wat bloem. Overtollig bloem klop ik er af. Gaat perfect...

Als mijn biscuit gebakken is stort ik hem wel gelijk uit de vorm. Als de cake afkoelt heb je kans dat de boter ook weer hard wordt en dan blijft je cake plakken...

3

Yep het probleem wordt veroorzaakt door de bakspray. Hoef je maar heel weinig van te gebruiken.
Eventueel uitsmeren met wat bak- of keukenpapier.

Dat is toch een TAART waard!

4

aaahhhh bedankt allebei.. ik ga het nu eens proberen met wat minder bakspray..hahaha op naar de strakke randen  :Y

5

nou heb het uitgeprobeerd en GEWELDIG strakke randen joepie...bedankt!! :thumb:

6

Even meegelezen en ook ik heb er geregeld last van. Ik ga het ook eens even proberen deze week.