1

Onderwerp: Wat voor boter gebruiken jullie in de botercreme?

Hoi allemaal,

ik ben druk bezig met het maken van een taart (ehh tja zoals je leest de voorbereidingen dan), maar vroeg me af welke boter jullie door de botercreme doen? Weet iemand miss ook of een taart met botercreme in de koelkast bewaard moet worden?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

2

Re: Wat voor boter gebruiken jullie in de botercreme?

Ik gebruik gewone roomboter (gezouten/ongezouten).
Als je de taart vult met bijv. jam en botercreme, afsmeert met botercreme, dan hoeft hij niet in de koeling.
Vul je hem met een vulling die in de koelkast moet, dan moet je taart ook in de koelkast!

Succes met je voorbereidingen en maken van de taart.

Joyce
Beter 1 taart in de mond dan 10 op de grond :) ! https://www.facebook.com/lekkersvansjois

3

Ongezouten biologische roomboter van de Appie.

En ik hou van koude taart, dus... koel :-) Maar een dagje er buiten zal voor de houdbaarheid wel kunnen. Niet te lang, want het is een bewerkt product.

4

bedankt!! dan ga ik meteen even roomboter halen. heb net alvast de lussen van de strik gemaakt... ben nu al benieuwd of het een geslaagde of mislukte poging gaat worden. spannend :o

5

de goedkope ruitjesroomboter. maakt niet zoveel uit welke roomboter je hebt, als ie maar ongezouten is!

6

na jaa, da's een kwestie van smaak en overtuiging hoor :think:

hier ook de biologische van Appie :Y

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

7

Zelf vind ik de gezouten roomboter ook niet lekker (had ik laatst per ongeluk gebruikt en proefde dit goed :( ) , maar er zijn vele die het wel doen en geen verschil merken/proeven. Probeer het anders even uit  :Y, dan weet je gelijk welke je het lekkerst vind

Ik neem vaak grasboter (is ook roomboter); die is wat sneller zacht...fijn met mixen (en handig als je vergeet de boter wat vroeger uit de koelkast te halen).
Wel altijd goed koelen tussen afsmeren en bekleden, want ook dan wordt hij weer wat sneller zacht

Enjoy the little things in life.
Someday you'll realize they were the big things.

9

Ik gebruik ook altijd die pakjes roomboter met blauwe ruitjes óf de roomboter van de Lidl... weet eerlijk gezegd niet of die gezouten is of niet, zo ja, dan proef ik het iig niet maar hij is wel lekker snel zacht en niet duur.
Had pas per ongeluk gezouten roomboter van campina en dat was dus echt níet lekker.

10

Jacootje schreef:

Ik gebruik ook altijd die pakjes roomboter met blauwe ruitjes óf de roomboter van de Lidl... weet eerlijk gezegd niet of die gezouten is of niet, zo ja, dan proef ik het iig niet maar hij is wel lekker snel zacht en niet duur.
Had pas per ongeluk gezouten roomboter van campina en dat was dus echt níet lekker.

Volgens mij is dit de ongezouten.

11

hoi allemaal,

bedankt voor al jullie reacties!! Ik bak niet zo heel vaak en dan is het toch wel heel erg fijn om van jullie ervaringen gebruik te mogen maken :D

groetjes daphne

12

Ongezouten roomboter, ik wissel af, C1000 merk, Campina of AH, maar om de een of andere reden vind ik die van Ah het fijnste werken....

Website: www.tuinentaart.nl Twitter: @tuinentaart
Facebook: http://www.facebook.com/TuinenTaart

13

Ik heb helft margarine gedaan en helft roomboter. En heb dit voor het afsmeren gebruikt onder de fondant.

ongezout van jumbo

When we lose the right to be different, We lose the privilege to be free- Nelson Mandela
https://www.facebook.com/PennysHobby

15 Laatst bewerkt door Roan (08-04-2012 07:40)

Mag ik hier ook nog wat vragen, dan hoef ik geen nieuw topic te openen  :o  hihi.
Ik heb ook de ongezouten van de Jumbo maar...ik zie nu ineens dat ze een verpakking met zilveren letters hebben en 1 met gouden, beide ongezouten?
1 is voor bakken en braden en de ander voor brood en smeren.
Tja...welke moet ik nu nemen???

Groetjes Fiona

16

Dan zou ik voor die op brood gaan denk ik....

17

meestal biologische

18

Roan schreef:

Mag ik hier ook nog wat vragen, dan hoef ik geen nieuw topic te openen  :o  hihi.
Ik heb ook de ongezouten van de Jumbo maar...ik zie nu ineens dat ze een verpakking met zilveren letters hebben en 1 met gouden, beide ongezouten?
1 is voor bakken en braden en de ander voor brood en smeren.
Tja...welke moet ik nu nemen???

Groetjes Fiona

In die voor bakken en braden zit minder vocht, daarom spettert die niet/minder.

19

ik zou die voor brood en smeren gebruiken.