1

Onderwerp: mooie lijntjes

Hoi,

De laatste tijd plaats ik veel vragen, sorry hahaha, maar ben aan het experimenteren.
Nou heb ik helaas geen sugargun oid, maar zou ook graag van die mooie dunne randjes willen 'spuiten' aan de rand van een puzzelplaatje.
Royal icing lukt me niet.... :o  heb al een halve zak verspeeld, maar alles weg kunnen gooien, want ondanks dat ik het druppelsgewijs doe met water, is het of te dik, of te dun.

Dus, wie heeft er een goeie tip, om mooie dunne lijntjes te kunnen maken?
Die sugargun staat op mijn verlanglijstje, maarja, ben pas in Juli jarig hahahaha.

tnx

I may not be perfect, but i'm always me

2

Re: mooie lijntjes

knoflookpers  :think:

Live life to the max!!!!

3

Marsepein of fondant heel dun uitrollen?

4

Ja, dat doe ik nu idd. Maar dacht, misschien heeft iemand nog een betere tip voor me hahaha

5 Laatst bewerkt door Jillian (06-02-2012 12:36)

Toen ik nog geen sugargun had, maakte ik dunnen lijntjes met een injectiespuitje van de apotheek. Het indrukken van de spuit gaat wel vrij zwaar dus ik verwarmde de spuit met fondant dan even op half vermogen in de magnetron.

6

dropveter?

7

een dun rolletje maken van fondant (of marsepein) en deze met de smoother verder uitrollen. Dan kun je hele dunne lijntjes maken.

Dat is toch een TAART waard!

8

@ppeltje schreef:

een dun rolletje maken van fondant (of marsepein) en deze met de smoother verder uitrollen. Dan kun je hele dunne lijntjes maken.

Zo doe ik het ook!

If you're lucky enough to be different, don't ever change!
Groetjes, Katja

9

ok Tanx voor de tips!!!  :thumb:

10

http://www.vangilse.nl/nl/1/4/recipe.aspx?ID=94

Als je dit luchtig draait in de KA kan je er prima lijntjes mee spuiten.
als het te stijf is kan je er eiwit bijdoen. Geen water
Het eiwit zorgt voor het drogen.

Als je zondigt zondig dan lekker

11

TNX gaan we proberen!!!

12

Hoi hoi, ik kleur ook wel een chocoladepasta naar zwart toe. Dit werkt ook prima om lijntjes mee te maken. (als het te dik is 10 sec in de magnetron en het werkt perfect!
)

Een mooie taart opeten is geen zonde, laten bederven wel!

13

Katja1604 schreef:
@ppeltje schreef:

Zo doe ik het ook!

Zo deed ik het ook, voordat ik de sugargun kocht. het is inderdaad even een uitgave, maar als je hem eenmaal hebt wil je nooooooit meer zonder.  :Y

Soms als ik meerdere kleuren lijntjes nodig heb, doe ik het nog steeds met de smoother.

Groetjes San