1

Onderwerp: [feedback] stapel voor ons nieuwe huis

Wat een drama! Lekker met m'n nieuwe bakvorm kunnen spelen, biscuit niet gaar... Voor de eerste keer stapelen, kreeg m'n grootste taart niet fatsoenlijk bekleed... En wat ik ook doe met die botercreme, ik blijf heel veel bobbels houden en zichtbare randen onder het marsepein. Iemand de gouden tip???

http://simpsite.nl/userdata/26397/Home/P001.JPG

Feedback is zeer welkom!

taartenvanirma.simpsite.nl
Alles kan, behalve omhoog vallen, dat is onmogelijk...

2

Re: [feedback] stapel voor ons nieuwe huis

Gouden tip hmm geen idee maar ik weet niet wat jij gebruikt om af te smeren. Ik deed het voorheen met een groot plat mes maar gebruik nu plastic spatels die je bij de bouwmarkt kan kopen. Ze zijn voor het afsmeren van boorgaatjes in gipswanden.
En uh ik vind het wel een hele mooie taart hoor!

Ook ik vind het een mooie taart!
De gouden tip weet ik niet of ik die heb. Maar wat ik eers deed was botercrème mix gebruiken om af te smeren. Daarmee kreeg ik ook bobbeltjes. De tip die ik hier op het forum tegen kwam: Gebruik de botercrème mix alleen om te vullen. Om af te smeren romig geklopte boter en gezeefde poedersuiker 1:1 mengen. En (tip uit een boek van Peggy Porschen) na het afsmeren een uurtje in de koelkast en dan nog een keer afsmeren en vervolgens een nachtje in de koelkast voor je gaat bekleden.
Om de bc te smeren gebruik ik een palet mes van Stadtler.
Hopelijk kun je er iets mee.

A true creation is a creation made by heart ♥
Created By Heart op Facebook

4

Ik vind hem hartstikke mooi ! en de tips van Petra ben ik het helemaal mee eens !

Groetjes, Conny

5

:o Dank voor de reacties!

Heb er ook veel complimenten voor gekregen tijdens ons open huis. Maar zelf zie je altijd de verbeterpunten en blijft het gevoel dat het niet wilde zoals ik had bedacht...
Ga de volgende keer aan de slag met jullie adviezen, deze was de eeste die ik niet met de bc van de mix afsmeerde maar juist met 1:1. Toch maar eens de koelkast proberen!

Mooie taart  :thumb:  En gefeliciteerd met jullie nieuwe huis!

Ben toch benieuwd naar de bobbels,zaten deze al in de taart voordat je ging afsmeren of komt het door de botercreme? Ik gebruik 1:1 botercreme met meestal een beetje vanille erin en laat deze minimaal 10 tot 15 minuten in mijn keukenmachine draaien. Dan is die heel zacht en kan ik 'm mooi uitsmeren.

Groetjes Linda

7

Linda Ravensbergen schreef:

Ben toch benieuwd naar de bobbels,zaten deze al in de taart voordat je ging afsmeren of komt het door de botercreme? Ik gebruik 1:1 botercreme met meestal een beetje vanille erin en laat deze minimaal 10 tot 15 minuten in mijn keukenmachine draaien. Dan is die heel zacht en kan ik 'm mooi uitsmeren.

Groetjes Linda

Ik had de taart naar mijn idee strak afgesmeerd met 1:1 botercreme, denk dat het tijdens het bekleden mis is gegaan? Heb hem 5 minuten laten draaien in de mixer

CountryIrma schreef:
Linda Ravensbergen schreef:

Groetjes Linda

Ik had de taart naar mijn idee strak afgesmeerd met 1:1 botercreme, denk dat het tijdens het bekleden mis is gegaan? Heb hem 5 minuten laten draaien in de mixer

Zou je er op geleund kunnen hebben tijden het bekleden? Wat een mistery  :lol:  Na het afsmeren in de koelkast laten opstijven werkt idd ook heel goed. Kon je de bobbels er niet meer uit-smootheren?

9

je kunt ook je biscuit afsmeren met ganache. Dit wordt knijter hard!
Dit moet je dan wel superstrak doen. Dus met een spatel er op en vervolgens met een geo-driehoek recht maken.
En dan goed laten uitharden in de koeling (of nu in de garage onder een omgekeerde plastic doos)

Enthousiaste groet, Maxime