Onderwerp: 4 Vintage taarten
Vorige week zag ik de Masquarade taart van Noompie en dacht: hey, maskers, hmmm volgens mij heb ik ooit een mold gekocht en nooit meer wat mee gedaan
. Toen op strooptocht door de kast wat ik verder kon gebruiken. Ik kwam mijn mallen tegen om zeepjes te maken, daarmee heb ik de camees gemaakt. Dus een beetje van mezelf en een beetje inspiratie van Noompie:

Ze zijn niet allemaal even strak, want ik had nogal een botercreme gevecht.... Ik dacht: ach, niet zoveel plek in de koelkast, ik zet ze even in de schuur na het afsmeren... Nou, STIJF bevroren de botercreme na een kwartier. Ik had al een lap fondant uitgerold, en laten liggen tot taart 1 weer bruikbaar was, stom, want toen was de fondant keihard.... Ik eigenwijs, toch over de taart gelegd, afijn je snapt, dat werd niks. De bedoelling was dat er een groene 2 laags stapel bij zou zitten... niet dus
En ik had niet genoeg witte fondant om weer te kleuren. Maar goed, alle taarten zitten nu in de vriezer en gaan de komende weken voor verjaardagen hier thuis gebruikt worden. Ze zijn gevuld met banketbakkersroom en div soorten vlaaivulling