Onderwerp: Een sweet table
Door dit verschrikkelijk drukke, leuke en zeer inspirerende forum op het idee gebracht heb ik voor het feestje van mijn zusje en haar dochter een sweet table proberen te maken.
Ik had het wederom zwaar. De oven deed het in eerste instantie niet, een oventje kunnen kopen voor weinig, twee biscuits verbrand, de fondant bleef maar droog en scheuren (dat snap ik nu nog steeds niet eigenlijk, ook de nieuwe uit het pakje). Ik kreeg er geen enkele mooi strak. De kleine vorm van 15 cm vind ik een heerlijk maatje maar het bekleden is er wel moeilijker van.
Ik heb me ook heel veel laten inspireren door cotton and crumbs, wat een geweldig mooie taarten maken zij. Laatst zag ik hier een vogelkooitaartje waarvan de dame in kwestie zei dat te hebben bedacht, maar eerlijk is eerlijk, dat staat precies zo al heeeel lang op de site van cotton and crumbs....
Al met al, dit is m geworden (heb t maar bij de parade gezet, weet niet of dat goed is, anders maar moven hoor).
Alles was een beetje in pastel tinten en hardroze. Ik had in totaal vijf taartjes gemaakt. De middelste was een klein stapeltje, gevuld met aardbeiencreme en verse aardbeien. De cake is roze gebakken. Dat linkse taartje is gevuld met banketbakkersroom en kersenvlaaivulling. Overgoten met wittechocolade-ganache. Het rechtse taartje is gevuld met bokkepootjesroom en banketbakkersroom met mandarijn. Het meptaartje was gevuld met bokkepootjesroom en banketbakkersroom met verse aarbeien. Ik had marshmellowprikkers met ganache, roze koeken, minicupcakes met roze glazuur, cupcakes gevuld met aardbeiencreme en een plaatje fondant, geglazuurde koekjes, schaaltjes met roze paarse blauwe en groene m&ms, schaaltje met witte pepermunt, schaaltje met pastelmintjes en zelfgemaakte tompoucen.