1 Laatst bewerkt door kimvanderloop (04-02-2012 22:42)

Onderwerp: taartenbaksters/bakkers omgeving oss, noord brabant gezocht technieken

ik ben op zoek rond gemeente oss, richting den bosch, richting nijmegen etc. naar een mede bakster/bakker die mij wat technieken kan leren, ik wil graag een paar dingen onder de knie krijgen zoals frillen, strakke zijkanten van de taart, mooi afgesneden onderkant, suikerbloemen, dusten en verven.
een basis workshop en een workshop zoals stapelen is niet wat ik zoek, ik ben meer geintereseert in technieken.

is er iemand die mij kan helpen , een avondje freubelen...uiteraard tegen betaling, een soort prive workshopje.

hopelijk weet er iemand raad. zou zo graag wat dingen van mezelf verbeteren

groetjes kim

2

Re: taartenbaksters/bakkers omgeving oss, noord brabant gezocht technieken

Zo, dat is nogal wat voor één  avondje  ;)

Ik kan je er nog niet mee helpen, met een aantal dingen die je noemt heb ik zelf nog geen ervaring. Ik ben wel bezig met het organiseren van één of meerdere gastworkshops van mensen die wél al veel meer ervaring hebben. Misschien dat je je daarbij aan kunt sluiten?

Zoals het er nu naar uitziet komt Suuz van www.suikertaartjes.NL 18 maart een workshop geven. Op haar website kun je voorbeelden zien van haar taarten en workshops.

Al denk ik wel dat je iets teveel dingen op je lijstje hebt staan voor één enkele workshop. Suikerbloenen bijvoorbeeld is weer echt een vak apart.

ja klopt, al is het er maar 1, gewoon om het idee te krijgen hoe dun de blaadjes moeten, hoe je moet dusten en laten drogen en blaadjes moet bevestigen, bijmijn roosjes gaat het niet altijd goed, op een gegeven moment plakken de blaadjes teveel aan elkaar, of helemaal niet of aan mijn vingers... wordt er gek van.

maar kan mijn eisen altijd aanpassen hihi. ik zal eens op die website kijken, en mail me maar als je iets meer weet over de gastworkshops

groetjes

4

Ik heb trouwens wel onlangs een boek "Sugarflowers for beginners" (of iets in die richting) aangeschaft. Wil daar binnenkort een keer iets uit proberen, vooral om te kijken of ik het kán, en of ik het leuk genoeg vind om het vaker te doen. Als je het leuk vindt kunnen we er wel een keer een avondje samen aan gaan freubelen? Niet als workshop (haha, dat zou een beetje 'Blind leading the blind' zijn), maar gewoon als freubelavondje?

Laat maar weten of je dat leuk vindt of dat je dat stadium al gepasseerd bent wat suikerbloemen betreft  ;)

ja dat lijkt me leuk, en je woont ook lekker dichtbij hihi.

mail me maar als je eraan wil beginnen.

ben altijd in voor een avondje freubelen!!