1

Onderwerp: Hoe zit dat? Stapeltaart

Hoi Hoi,

Ik wilde graag weten hoe het zit met het stapelen.

Als ik 2 taarten op mekaar wil plaatsen moet ik dan tussen die 2 taarten een stuk rond karton plaatsen? Zodat de 2 taarten niet aan mekaar blijven plakken voor een deel of is dit niet noodzakelijk?

Alvast bedankt voor je tijd.

Salma

2

Re: Hoe zit dat? Stapeltaart

ik doe altijd met een stapeltaart vetvrij karton ertussen en je moet dowels in je onderste laag taart steken voor het niet doorzakken van de taart, je kan kijken op tartacadabra.nl  daar staat een uitleg, ik hoop dat ik een beetje duidelijk heb uitgelegd succes in ieder geval ;)

taart in Alphen aan den Rijn
http://www.zoetegedachte.nl

3

Wilde net hetzelfde typen als in een vorige post, een link inderdaad naar tartacadabra zoals mdetombe al aangeeft. Dus bij deze een snelle link :)
http://www.tartacadabra.com/howtos/taartstapelen.html

4

ohh wat goed dat ik het toch maar even heb nagevraagd. Heb ze in mijn bestelmandje geplaatst!

Bedankt.

Salma

ik had ook die site gezien maar daar staat 14 dowels voor een 28 c, taart..zo ff uit mn hoofd.. is dat niet ongelovelijk veel ? en als je een taart maakt met 3 of 4 taarten moet dan in elke taart dowels?

hoe snij je dat normaal dan ?

Groetjes !

of sorry het zijn er 8 a 12..

7

Ik plak altijd twee kartonnetjes met de vetvrij kant aan elkaar, zodat de kartonnen kant niet blijft plakken aan de onderste taart. Maar waarom je stut is inderdaad niet omdat de taarten dan niet blijven plakken maar zodat de bovenste taart(en) niet in de onderste zakt  ;)
Wanneer ik hoger stapel dan 2 gebruik ik geen karton maar cakeboards. Deze zijn steviger en daardoor veiliger, vind ik.
En inderdaad in elke taart dowels, behalve de bovenste dan  ;) . Volgens mij gebruik ik voor een 30 cm 9 dowels, weet niet zeker meer...
Oh ja, de dowels moeten even lang zijn (heb ik in mijn eerste stapel niet gedaan en had toch het idee dat de stapel een beetje de toren van Pisa begon te worden)

8

vragen over stapelen: [MOVE]- > taartdecoratie algemeen