1

Onderwerp: Help, wanneer biscuit bakken,....

Hallo,
Ik zou men 1ste met fondant beklede taart willen maken voor vrienden die komen eten op 21 juli.  :rolleyes:
Ik wil een biscuit maken, met chocomousse als vulling  :P en dan afsmeren met botercreme.
Dit dan in de koelkast zetten.
Kan dit een dag of ??? dagen vooraf?
Als ik de dag voordien de taart bekleed met fondant, komt dit dan goed?
Men figuurtjes uit fondant, hoeveel dagen voordien kan ik die maken.
Zet ik die dan in een afgesloten doos in de kelder?
Wat moet ik precies kopen als ik op de fondant wil "schilderen"?
T'is in geval van nood als men kleur voor men fondant niet op tijd geleverd wordt, heb dit online besteld.
Sorry, veel vragen, ben een beginnertje. :o
Hopend op een paar antwoorden,
groetjes,
Truus
Ps : ga zeker een foto op het forum zetten, tenzij men taart grandioos mislukt.......

2

Re: Help, wanneer biscuit bakken,....

dag 1 biscuit bakken en vullingen maken
dag 2 taart vullen, afsmeren en bekleden
dag 3 je decoratie aanbrengen

vanwege je gekozen vulling, moet je hem in de koelkast bewaren
figuurtjes luchtdicht en donker afschermen, je kunt deze dagen van te voren maken als je ze correct bewaart

waar en wanneer heb je je kleurstof besteld? meestal is dat toch binnen de 3 dagen na betaling verstuurd

hopelijk heb je hier iets aan
als je nog vragen hebt, laat maar weten

succes!

Facebook fanpagina: Julie's Taarten

3

Ik doe mijn taarten kant en klaar in de vriezer als ik vooruit moet maken. Proef geen verschil. Wel een dag vantevoren laten ontdooien in de koelkast.

4

ja, kan inderdaad ook. doe ik ook regelmatig.

Facebook fanpagina: Julie's Taarten

Ik zou trouwens mijn figuurtjes niet luchtdicht verpakken hoor, maar gewoon in een doosje met keukenpapier erop.
Ik zet alle doosjes altijd in een la van mijn dressoir, dan kunnen ze stofvrij goed uitharden.

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

6

Noosie, je vertelde dat je de taart een dag van te voren ontdooit in de koelkast, komt er dan geen condens op en smelt het fondant niet?

Ik ga toevallig zondag ook aan de slag voor dinsdag. maandag dus vullen en bekleden.  :P

Annet.

Even de wereld om je heen vergeten!!! Heerlijk!

7

Ik gebruik marsepein, geen fondant. De taart kan inderdaad een beetje gaan zweten. Ik leg meestal een paar suikerklontjes in de taartdoos, die nemen ook vocht op.

8

Dank je wel iedereen voor alle nuttige tips  :)   :Y  :)
Men kleurstof is inderdaad vandaag al aangekomen. :D
Ik ga dit weekend eens proberen wat ik kan boetseren met de gekleurde fondant.
Duimen maar dat het lukt.
Groetjes en voor iedereen een goed weekend gewenst !

9

Na een week lang alle tips lezen op dit forum staat nu mijn eerste biscuit in de oven... ben heel benieuwd.
Ben begonnen met een kleintje en degene voor wie die is, weet niet dat ik m maak (in geval van mislukken!)
Maak al heel lang cc, maar mede door deze site geinspireerd voor het maken van taarten, hopelijk met succes!

groetjes