1

Onderwerp: Verdorie!!!! Mijn cc's mislukken keer op keer

heb alles al geprobeerd, de mix van funcakes, het recept van rudolph, grote bakblik, kleine bakblik, flexibel bakvorm......

de achterste in de oven verbranden
de voorste zijn dan niet gaar
ze blijven te laag, ze worden te hoog, ze zakken weer in.....

echt, GEENEEN is er goed!!!!

das toch echt niet leuk........

heer, als u me niet slank kunt maken, maak dan aub al mijn vrienden dik

2

Re: Verdorie!!!! Mijn cc's mislukken keer op keer

Hmm, ik vrees dat het dan toch echt aan je oven zou kunnen liggen. Het recept van Rudolph werkt bij mij als een tierelier... Ik weet niet of je ze iets lager in de oven kunt zetten? Ik zet ze namelijk ook zo laag mogelijk omdat anders degene achterin veel hoger worden (en sneller verbranden) dan die achterin...

Website: www.tuinentaart.nl Twitter: @tuinentaart
Facebook: http://www.facebook.com/TuinenTaart

sparen voor een nieuwe oven?

ken het probleem mijn combi inbouw is net zo afschuwelijk kan er geen taart of wat dan ook in bakken..

heb nu uit de opslag mijn oude mini oventje uit mn studententijd opgetrommeld.. die werkt heerlijk en vertrouwd

When we lose the right to be different, We lose the privilege to be free- Nelson Mandela
https://www.facebook.com/PennysHobby

4

sjips, was al erg bang dat dat het zou zijn......

5

Op welke temperatuur bak je?
Want mss moet je eens proberen om dat aan te passen?

Zoals hierboven al gezegd, zo laag mogelijk in je oven zetten.
Gebruik je hete lucht?

Ik bak mijn cc's op 170° hete lucht voor 20 min, maar na een 12tal min draai ik het blik, want de achterste worden altijd net iets donkerder anders.

Een dag zonder iets nieuws geleerd te hebben, is een dag niet geleefd!
Brengen jullie ook eens een bezoekje aan mijn blogspot: www.cakechiqueboutique.blogspot.com

6

met de funcakemix bak ik ze 30 minuten op 150 graden. na 15 minuten draai ik het bakblik (of het hele rek) zo snel mogelijk omdat bij mij ook achterin het heetst bakt. en mijn oven is nog geen 2 jaar oud..

ik heb het probleem ook, maar bij mij was de oplossing:
een siliconenvorm van 12 cc afknippen tot een vorm van 9 cc. Dan past hij zodanig in  de oven dat hij kan ronddraaien. Daardoor geen verbranding en allemaal even gaar :)

* vanaf de maan gezien zijn we allemaal even groot *
Facebook

ik heb het probleem ook, maar bij mij was de oplossing:
een siliconenvorm van 12 cc afknippen tot een vorm van 9 cc. Dan past hij zodanig in  de oven dat hij kan ronddraaien. Daardoor geen verbranding en allemaal even gaar :)

* vanaf de maan gezien zijn we allemaal even groot *
Facebook

9

En als je nu eens minder cupcakes tegelijkertijd bakt en alleen de middelste rijen van je vorm vult?
Op die manier staan de cakejes meer in het midden van je oven.

Ik zou overigens proberen de temperatuur iets te verhogen en korter te bakken.
Met cake is het niet aan te raden de ovendeur tussentijds open te doen.

Ik bak mijn cakejes meestal op zo'n 170 gr. in 19 á 20 minuten.

Succes!

Let’s make something Amazing!  http://www.amazingcakes.nl/
Winkel~Webshop~Workshops~Wilton Cursussen  https://www.facebook.com/amazingcakes.nederland

10

Ik heb een kleine oven, en heb het cupcakeblik van  wilton (6 cc's in 1 keer). Gebruik ook de mix van funcakes. Zet de oven op boven en onderwarmte ipv hete lucht. Oven goed voorverwarmen (minstens 10 minuten) op 180 graden en dan gaat ie bij mij op het rooster in het midden ongeveer 18 minuten.

11

O ja, doe met de ijslepel een bolletje erin. Ijslepel niet helemaal vol maken. En als ze toch iets te hoog zijn leg ik er even een broodplank op wanneer ze uit de oven komen.

12

hartstikke bedankt voor het meedenken!!!

ik heb me rot gelachen vanochtend. was er met mijn zusje over aan het praten (lees: klagen), en die zegt: koop dan een keer zo'n klein apart oventje, heb ik ook, gaat geweldig met cupcakes.
dus ik zeg, ja doe ik wel een keer, als ik bij je ben gaan we naar die kringloop.
maar ik ga naar de lidl, voor mijn boodschapjes en wat schetst mijn verbazing, zo'n oventje nu voor 17,50 euries!!!!
meegenomen, siliconenmal van 12 geknipt naar 9 (want die past er wel in) en voila. opgelost.
misschien dat mijn kapsel nu ook hoger wordt!!!!

13

En is het gelukt??