Onderwerp: Wanneer verplaats je de taart?
Voor of na het bekleden? Heb een beetje ruzie hiermee gehad en ben benieuwd wat iedereen doet!
Alvast bedankt!
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » Wanneer verplaats je de taart?
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Voor of na het bekleden? Heb een beetje ruzie hiermee gehad en ben benieuwd wat iedereen doet!
Alvast bedankt!
hoe bedoel je verplaatsen? op de uiteindelijke ondergrond?
Als je dat bedoelt: ik snij m eerst, daarna doe ik vullen, afsmeren en bekleden allemaal op de uiteindelijke onderplaat.
eventuele 'vervuiling' van de plaat kun je met een doekje nog wel weghalen.
Ik hoop dat je er iets aan hebt.
Dank je voor je antwoord!
Ja, op de uiteindelijke ondergrond.
Dus ook het afsmeren doe je al daar op?
Is dat dan niet onhandig als je een draaiplateau gebruikt?
Ik heb daar zelf eigenlijk geen last van, ik zet de onderplaat op het draaiplateau en swing m alle kanten op
maar als je dit niet fijn vindt, dan kun je ook je taartje op een taartkarton zetten en hierop afsmeren en bekleden, daarna eventueel taartkartonnetje bijknippen en dan pas je taart op de onderplaat zetten.
Ik denk dat je, als je een paar manieren probeert, vanzelf de manier vindt die bij jou past
(en bij mij is daar ook een heleboel aan vooraf gegaan)
ik bekleed en vul hem op t draaiplateau. Dan gaat hij de koelkast in om op te stijven. Als ik hem eruit haal knip ik het kartonnetje bij en plak hem op de daadwerkelijke ondergrond ( lees mdf plaat). Op de mdf plaat bekleed ik hem.
T nadeel van dit vind ik wel dat ik nooit mooie foto's met mijn taart op een plateau kan nemen omdat als ik hem op t draaiplateau bekleed ik hem nooit zo heel mooi verplaatst naar een plateau ( voor de foto) en dan weer naar een mdf plaatje krijg.
Het vullen en bekleden en groot deel versieren doe ik op het draaiplateau. Dan verplaats ik hem naar de onderplaat en werk eht onderrandje af.
Voor het verplaatsen van de taart gebruik ik de Wilton cake lifter. Echt een geweldig ding vind ik zelf. krijg daardoor mijn taartjes altijd mooi op de onderplaat:
Ik vul en smeer mijn taart af op een kartonnetje.
Ik zet hem op een drum en zo gaat hij de koelkast in.
Daarna bekleed ik hemen verplaats hem naar een ingepakte Mdf plaat.
Dan doe ik hem daarop versieren.
Ieder heeft dus een eigen, andere methode
Inderdaad waarschijnlijk iedereen zijn eigen manier, maar heb toch wel een paar dingetjes begrepen die iedereen lijkt te doen en ik niet deed...
Kartonnetje eronder en de onderrand pas op het laatst afwerken.
Eigenlijk wel heel logisch, maar ik wilde het te snel mooi hebben denk ik!
Dank jullie wel!
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » Wanneer verplaats je de taart?