Dank jullie wel voor alle leuke reacties
!
Ik zal vandaag nog even kijken of ik meer foto's kan maken, nu heb ik ze nog niet (waren bewogen). Opslaan mag natuurlijk!
Voor degenen die naar de cereal treats vragen:
ik heb het recept gebruikt van de blog van suikertaartjes suus http://suikertaartjes-wavy-taart.blogsp … reats.html Dit was overigens veel te veel voor mijn kleine olifantenhoofdje, maar dat is ter lering voor de volgende keer
Ik had roomboter, marshmallows (witte en roze) en rice crispies van de kellogs (maar volgens mij moeten die ook wel goedkoper te vinden zijn!)
niet te veel laten afkoelen (dan wordt het erg hard) en een bal gemaakt, daarna nog wat 'wangetjes' ertegenaan gedrukt. (vergeet niet je handen in te smeren met crisco o.i.d) Het is niet echt boetseren zoals met marsepein of fondant, meer tegen en in elkaar drukken tot een bepaalde vorm.
Het hoofd daarna ruim besmeerd met meringue botercreme (hoeft niet glad) en een half uurtje in de koelkast gezet.
Daarna met mijn handen de botercreme glad gemaakt en een redelijk dikke laag fondant eroverheen gedaan (ik denk 5-6 mm). Als je vormen wil maken moet je ze in de cereal treats dus overdrijven (anders blijft van een kromming niets over na besmeren met mbc en bekleden met een dikke laag fondant)
Ik hoop dat het een beetje samenhangend en duidelijk verhaal is, misschien dat ik tijdens mijn volgende rice crispie project wel een how-to maak (als die er niet al ergens is)
"de hersenpan is geen jukebox waar je naar believen vrolijke ideeën uit tovert" - Martin Bril (1959-2009)