1

Onderwerp: Stapelen met dummy

Ik heb een vraagje, ik ga volgende week een stapeltaart maken met een dummy. Gebruiken jullie dan ook deuvels in de taart of is dat niet nodig omdat een dummy lichter is dan een gewone taart?

Kijk ook eens op mijn facebookpagina;
www.facebook.com/bakeanddeco

2

Re: Stapelen met dummy

De dummy is lichter maar ook hard. Dus ze zakken echt niet in elkaar ;)
Dus gewoon op elkaar plakken en niets deuvelen of taartkartonnen ertussen.

:think: Of bedoel je dat je een dummy bovenop een echte taart zet?
Nog nooit gedaan, maar ik denk ook niet dat je dan hoeft te deuvelen. Tenminste niet zolang de dummy ook de bovenste is. Mocht je een taart, daarbovenop een dummy en dat weer een taart doen, dan zou ik de onderste wel deuvelen als het gewicht van de bovenste zwaar is. De rand van de dummy kan nl wel in je onderste taart zakken. En dan moet je ook met taartkartonnen werken.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

3

Dankjewel!
Ik ga idd een gewone taart maken met dan een dumy erop, verder niks. Ga het gewoon zo proberen, hij hoeft er ook niet heel lang op te staan, dus zal wel lukken!

als je een dummie bovenop een echte taart zet, zou ik wel stutten :Y een dummie weegt gemiddeld 1 kilo :S (in november hebben we dummies in onze koffer mee naar birmingham genomen, dus we moesten weten hoe zwaar ze waren :) en het waren kleintje, van ongeveer 15 a 20 cm doorsnede :)

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

5

Oh! Dat is nog best wat inderdaad!
Ga ik hem toch maar stutten, dankjewel voor de tip!