1

Onderwerp: Bakken in pan ??

Ik moet zaterdag een stapeltaart af hebben (voor mezelf). Vrijdagavond wil ik hem klaar hebben. Ik heb alleen een probleemje ik heb geen 15 en 10 cm bakvorm. Zou ik eventueel de biscuits kunnen bakken in een kookpan met bakpapier bekleed? Of weet iemand een andere manier (behalve vormen kopen).

Re: Bakken in pan ??

Ja er is iemand die dit ook heeft geprobeerd, een pan zou kunnen moet je wel ff het handvat in aluminiumfolie doen maar geen aanrader denk ik kijk deze link maar eens!
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=101710

'' Make cakes, no war'' ♥

3

iets groter bakken en in vorm snijden (dmv een kartonnetje dat je op de juiste maat snijdt en er dan oplegt)
potten : goed nakijken of ze in de oven mogen!

Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen

4

He thx voor de tip!! Zeker bruikbaar voor de volgende keer. Ik moet nu alleen een ronde vorm hebben en denk dat dat net gaat lukken op die manier.

Ik heb zelf wat duurdere kookpannen gewoon uit 1 deel compleet ijzer (ofzoiets) geen plastic handvaten.

5

dan zou het normaal moeten lukken in de oven!
Hopelijk krijg je een mooi resultaat. Wel goed met bakpapier bekleden om geen problemen te hebben om ze er uit te halen.

Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen

6

@xhaval zie je eerste reactie nu pas. Ik had idd ook al zitten nadenken over groot bakken en dan afsnijden maar ik vind dat eigenlijk zonde bakken omdat je dan best wat biscuit "weggooid".

Ik denk dat ik morgen maar gewoon een poging waar met een kleine kookpan, die even goedinsmeren met boter en dan bakpapier erop.. Ben benieuwd!

7

Heb zondag dezelfde vraag gesteld hier op het forum.
Kreeg niet zo gauw reactie dus heb het uitgeprobeerd. Heb ook de wat duurdere pan en ze mogen in de oven tot 200 graden. Het resultaat was wel goed. Had per ongeluk zelfr. bakmeel genomen en daar had ik geen ervaringen mee maar hij was wel mooi gelijkmatig gerezen.
Was wat taaier dan met bloem maar dat kwam denk ik door het verkeerde meel.
Ik wil eind februari ook een stapeltaart maken en heb ook niet de bakvormen die nodig zijn. Ga het gewoon met de pannen doen.
Succes :thumb:

8

kan in pannen, ook in campingpannen (zijn vaak in de benodigde maten :Y )

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

9

campingpannen gebruik ik regelmatig voor de 17 en 10 cm maat :)

Groetjes van Corry
http://taartenvancorry.nl/

10

Ja hoor, dat gaat super in gewone pannen! Ik spuit ze alleen maar in, geen bakpapier en het komt er prima uit!

11

Oo gelukkig! toch nog wat ervaringen, geeft me iets meer zekerheid in het proberen :D . Ik laat morgen ook nog even weten hoe het gelukt is!

12

En?? Hoe is het jou bevallen? Is het gelukt en waar ben je tegenaan gelopen?