1

Onderwerp: Mixen met de kitchenaid?!

Hallo, heb nu een super mooie kitchenaid in de keuken staan. Maar nu zou ik graag willen weten op welke stand je de biscuit mixt. Heb de mix van functies.
De hoogste stand op de KA is natuurlijk vele malen sneller dan met een handmixertje!!! Dus mischien is die hoogste stand dan veel te snel?
Alvast bedankt voor de tips!!!

2 Laatst bewerkt door djehr (29-01-2012 13:48)

Re: Mixen met de kitchenaid?!

Ik mix mijn biscuit 10 minuten met de ballongarde op stand 6

3

Ik mix gewoon op de hoogste stand.

4

Ik mix die altijd op de hoogste stand en dat gaat prima!

Haast is enkel goed als je vliegen vangt.

5

Eerst mix ik even op 2 tot alles door elkaar zit en dan naar de hoogste stand. Alleen bij 9 eieren hou ik heb op 6, anders zit heel het spatscherm onder de klodders.  O-)

www.lindelicious.nl       Elke taart uniek!

6

Lilar schreef:

Eerst mix ik even op 2 tot alles door elkaar zit en dan naar de hoogste stand. Alleen bij 9 eieren hou ik heb op 6, anders zit heel het spatscherm onder de klodders.  O-)

Is een spatscherm daar niet voor bedoeld dan, spatten opvangen? :)

Gr,
John

Oordeel niet over mensen voordat je ze goed kent, de waarheid zou je nog kunnen verbazen.

7

rettie schreef:

......Heb de mix van functies........

:D funcakes neem ik aan  O-)

Gewoon uit proberen, eerst lage stand idd tot alles een beetje door elkaar zit, daarna echt de hoogste stand en nog 2 minuutjes nadraaien op de laagste stand.........succes!

8

JPS schreef:
Lilar schreef:

Is een spatscherm daar niet voor bedoeld dan, spatten opvangen? :)

Gr,
John

Ja, dat dan weer wel. Maar liever alles in de kom en goed gemixt, dan extra afwas... :D

www.lindelicious.nl       Elke taart uniek!

9

Bedankt voor jullie tips!!!

10

Ik mix (als ik hem mag lenen van mijn moeder :-), heb hem helaas zelf niet...) 8 minuten op de hoogste stand en de laatste twee minuten op standje 2.
Dit om luchtbelletjes te voorkomen.

11

Hoi Rettie,

Ik heb ook een kitchenaid,fijn machientje he? :Y
Ik heb h'm al best lang en het is een dure aankoop maar ik ben er super blij mee!!!!
Maar ik doe eigenlijk precies het zelfde als ingrid. tenminste als we het over biscuitmix hebben en het kaspel/biscuit is mooi van structuur na het bakken!!!

Nou heel veel bakplezier ermee!!!

gr kaat