1

Onderwerp: wilton icing color en fondant

hallo!

ik wil graag weten hoeveel moet wilton icing color (roze) moet ik gebruiken voor een 36 oz fondant.

harstikke bedankt!

Re: wilton icing color en fondant

begin met een drupje op je cocktailprikker
volgens mij is die kleurstof nogal geconcentreerd
dus beter iets te weinig dan te veel

gr

3

hallo eileen!

harstikke bedankt dat je zo snel hebt reageerd :D ik dacht dat ik een gele pot van de wilton icing color moet gebruiken voor een 36 oz fondant. ik ben een beginner en ik heb een bestelling net gekrijgen voor een verjaardagstaart. en ik heb geen tijd meer om een fondat-taart les te volgen. daarom ben ik hier

gr.

Zeker geen hele pot!!! Dat is ook echt hartstikke slecht voor je, er zitten nl een aantal gevaarlijke/kankerverwekkende e-stoffen in (hier zijn de meningen wel over verdeeld) maar ik zou zeker niet teveel gebruiken!

5

xLienFantasy schreef:

Zeker geen hele pot!!! Dat is ook echt hartstikke slecht voor je, er zitten nl een aantal gevaarlijke/kankerverwekkende e-stoffen in (hier zijn de meningen wel over verdeeld) maar ik zou zeker niet teveel gebruiken!

als dat zo is, dan mag het toch niet verkocht worden??

Wat je met liefde maakt, mag je absoluut met gepaste trots showen....  ;-)

6

Ik zou gewoon niet te veel gebruiken omdat dat niet nodig is...

Cocktailprikkertje in het potje, cocktailprikkertje afsmeren aan je fondant, kneden, ben je tevreden, dan ben je klaar, wil je het feller, herhaal je de hele oefening.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

7

ocktailprikkertje in het potje, cocktailprikkertje afsmeren aan je fondant, kneden, ben je tevreden, dan ben je klaar, wil je het feller, herhaal je de hele oefening. :9

Maar dan wel steeds met een schone prikker! Anders kan je over een week je kleurstof weggooien omdat die bedorven is.

Enne, je bent hier aan het goede adres! Alles wat ik weet heb ik hier geleerd  :Y

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat
www.facebook.com/cakebym