1

Onderwerp: Confused Cake of Biscuit !!

Goedenmorgen medebakkers en baksters,

Mijn vriendin en ik zijn bezig met de Wilton Cursus en tijdens les 1 werd er veelal over Cake gesproken. Zelf gebruik ik altijd biscuit, vul deze met 2 lagen en plaats er fondant of marsepein overheen.

Nu vertelden ze ons dat je dus beter een cake kunt maken, ook omdat we in de Wilton cursus met American Butter Cream icing gaan werken en je een stevige cake moet gebruiken, zodat hij tijdens het icen niet inzakt of scheef gaat staan.

Graag wil ik van jullie weten waarom en of waarom niet je Cake of Bisscuit gebruikt? Het gaat mij er meer om als je een taart met fondant of marsepein bekleed !!

Ben benieuwd,

Liefs Ivy

2

Re: Confused Cake of Biscuit !!

Zelf heb ik de Wilton basics ook gedaan, en daar werd verteld dat biscuit net zo goed gaat  :rolleyes:
Ik heb toen trouwens ook gewoon biscuit gebruikt voor mijn workshop taart en daar is niks mis mee gegaan.

Je hebt trouwens ook verschillende soorten cake, en het hangt ervan af wat je ermee wil doen.

Persoonlijk gebruik ik spongecake als mijn kapsel iets steviger moet zijn, om bv. in te snijden.
Als je een grote stapel maakt, dan kan je de onderste taart voor de veiligheid ook in stevigere cake maken.
Maar verder gebruik ik vooral biscuit omdat die het luchtigste is en met een paar lagen vulling en fondant of marsepein niet té machtig is om te eten (wat wel het geval zou zijn met cake).

Een dag zonder iets nieuws geleerd te hebben, is een dag niet geleefd!
Brengen jullie ook eens een bezoekje aan mijn blogspot: www.cakechiqueboutique.blogspot.com

3

Dat ligt denk ik aan diegene die de wilton cursus geeft. Bij mij op de wilton cursus werd ook geadviseerd om cake te bakken ipv biscuit. Maar deze mevrouw gebruikte zelf ook eigenlijk altijd cake (in diverse soorten) voor haar taarten. Tijdens de cursus heb ik dan ook netjes steeds cake gebakken, maar thuis maak ik bijna altijd biscuit voor een gedecoreerde taart. Het gaat erom wat jezelf prettig vind toch?

4

Meiden, super voor jullie reactie  :thumb:

Dus jullie gebruiken beide gewoon de luchtige biscuit, ik ben ook erg benieuwd of cake echt zo zwaar valt, maar daar zal ik morgen achter komen, ga een cake bakken en dinsdag mee nemen voor mijn 2e les Wilton. Dan zal ik het zelf ondervinden wat beter is !!

Alleen heb ik op het pak gekeken en heb je veel cake mix nodig, biscuit stukken minder dus ik denk dat de ,,cake,, dan veel duurder gaat worden, klopt dit?

Liefs Ivy

5

Nee want van cake snijd je kleinere stukken. Biscuit is wel luchtiger, maar als je van cake kleinere porties snijdt zoals ook de bedoeling is dan is dat niet machtiger.

ik heb 'm ook gevolgd en wij moesten biscuit bakken.
ligt denk ik idd aan degene die 'm geeft.

cake is duurder dan biscuit want in cake gaat cakemix, eieren en boter en in biscuit alleen biscuitmix en eieren. Biscuit is veel luchtiger dan cake dus je hebt ook nog eens minder beslag nodig.