Onderwerp: goedkope mallen pipoos

hoi iedereen,
ik was een beetje aan het zoeken naar mooie mallen, die over het algemeen heel duur zijn. En toen kwam ik ´zeep´mallen tegen bij de pipoos ( online) van engeltjes 3 voor maar 3,95 van siliconen denken jullie dat je dit ook voor fondant kan gebruiken?

'' Make cakes, no war'' ♥

2

Re: goedkope mallen pipoos

Als het een goede kwaliteit siliconen is moet dat kunnen. Wordt wel vaker gedaan, onder andere door mij! ;)

ja en ze zijn wel super lieffff.... hahaha volgens mij kosten ze voor fondant veel meer O-)

4

Er moet dan (eigenlijk) specifiek bij vermeld staan dat ze (ook) vóedselveilig zijn, dacht ik? :o

echt? jammer :(

6

Zie ook de discussie over voedselveiligheid hier. Als het er niet voor bedoeld is, loop je een risico.

7

De meeste mallen die verkocht worden vermelden inderdaad vaak iets over hun veiligheid bij voedselverwerking. Misschien iets om eerst na te vragen bij de Pipoos?
Volgens mij is het trouwens sowieso geen probleem als er niets verhit wordt, maar je kan natuurlijk beter het zekere voor het onzekere nemen.  :Y

8

chocaholic schreef:

Volgens mij is het trouwens sowieso geen probleem als er niets verhit wordt

Ook dan is er het zelfde probleem. Sommige plastics en siliconen zijn zelfs "not suitable for prolonged skin contact". Daar doe ik mijn eten toch niet graag in. :nooo

Bij verhitting wordt het risico inderdaad wel nog vele malen groter, dat moet je al helemaal niet doen met spul dat er niet geschik voor is. Dat geldt ook voor sommig voedselveilig materiaal trouwens, denk aan melamine drinkbekers die beslist niet in de magnetron mogen.

9 Laatst bewerkt door Annette52 (03-02-2012 08:41)

Meestal is voor zeep ook goed voor fondant mallen.
En al die overdreven toestanden over een siliconen malletje!  :rolleyes:
In margarine zit antivries en van uitlaatgassen ga je ook dood.
En van roken en drinken  en van leven ook! :D

1 % hulp is meer dan 100% medelijden!!!

10

Ik zou ook even kijken of het geschikt is voor voedsel.
Bij de productie van voedselveilige materialen gelden immers andere normen dan voor niet-voedselveilige materialen.

Sommige stoffen lijken dan in meerdere producten te zitten maar dat is dan (vaak) wel bewerkt of in andere samenstellingen en/of andere mate van kwaliteit.

Glycerol bijvoorbeeld zit in margarine, bellenblaas, antivries en dynamiet.
Maar het wordt wel een explosief geheel als je dat laatste gebruikt voor je taart  :D

11

Annette52 schreef:

Meestal is voor zeep ook goed voor fondant mallen.
En al die overdreven toestanden over een siliconen malletje!  :rolleyes:
In margarine zit antivries en van uitlaatgassen ga je ook dood.
En van roken en drinken  en van leven ook! :D

LOL

En aardolie is puur natuur en dat zou ik nou weer niet in mijn taartjes stoppen  :lol:  :lol:  :lol:

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)