1 Laatst bewerkt door Sfkaatje (02-02-2012 18:57)

Onderwerp: Mijn verjaardagstaart

Ik ben nog niet zo lang bezig met taarten maken. Ik maak ze met een kant en klare bodem van AH, deze was met chocolademousse en slagroom. Was erg lekker, en door de vulling was de bodem niet droog.
De cijfers heb ik gemaakt met gesmolten chocola, gespoten op bakpapier, sateprikker erin en toen in de koelkast.

http://i42.tinypic.com/ra6hie.jpg

Ik heb een beetje ruzie gehad met het fondant, daarom is ie niet helemaal mooi...

Mijn taart heeft altijd een bijsmaak.....
Mijn taart smaakt naar meer!

2

Re: Mijn verjaardagstaart

Hij ziet er erg leuk uit. Vooral de cijfers zijn goed bedacht en orgineel.

Misschien een tip: werk de rand af met een (fondant/marsepein) lintje. Dan is de onderkant meteen netjes afgewerkt.

3

Dankjewel! Dat is een goede tip.. was ook wel m'n plan, maar had zo'n ruzie met t fondant dat ik 't zo wel goed vond (en tijdgebrek). Ga bij mijn volgende taart zeker proberen om de onderkant mooi af te werken!

Mijn taart heeft altijd een bijsmaak.....
Mijn taart smaakt naar meer!

4

wat leuk die cijfers! zou dat ook lukken zonder sateprikker, en tegen de zijkant van de taart aanplakken met tylose-lijm... weet iemand dat?? :-)

5

Borisenvriendjes.nl schreef:

wat leuk die cijfers! zou dat ook lukken zonder sateprikker, en tegen de zijkant van de taart aanplakken met tylose-lijm... weet iemand dat?? :-)

Ik heb het nog niet geprobeerd, maar ik denk dat dat beter lukt met een beetje  stevige icing (poedersuiker, met een druppeltje water of citroensap). Ik denk dat lijm niet sterk genoeg is voor het gewicht van de letters.