1

Onderwerp: Geen oven of geen tijd?

Ik ben sinds kort ook aan het taarten-maken geslagen. Ik heb echter geen oven... Nu heb ik een makkelijke oplossing gevonden: bij AH hebben ze kant-en-klare-taartbodems (alleen rond, in 1 maat). Smaakt prima.
Ook het afsmeren van de taart doe ik erg simpel: gewone margarine voor op brood, een heel dun laagje, je proeft het nauwelijks en het fondant blijft er goed opzitten.

Mijn taart heeft altijd een bijsmaak.....
Mijn taart smaakt naar meer!

2

Re: Geen oven of geen tijd?

Ik weet gewoon niet goed wat ik hiervan moet zeggen..... het eerste wat bij me opkomt is 'getver'.....
Maar eerlijk is eerlijk: ik heb nog nooit een AH taartbodem geproefd en al zeker niet met gewone margarine.

Wat ik hier lees over kant en klare bodems is op zijn zachtst gezegd niet best.... En afgezien van het smaakverschil tussen margarine voor op brood en 'afsmeercreme' of ganache zit er in margarine voor op brood (te) veel water waardoor je veel meer kans hebt op smeltend fondant  ;)

Wellicht heb je een (goede) vriend(in) met oven?? Je zou dan een voorraadje kapsels kunnen maken die je bewaard in de diepvries?

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

3

Ik zou het nooi doen. ik vind dat het dan niets meer met taart bakken te maken heeft en zelf gebakken smaakt nog altijd het best!
Maar ieder zijn keuze natuurlijk.

Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen

4

Over kant en klare bodems zijn inderdaad vele topics...en de meeste zeggen dat deze niet lekker zijn. Droog en zo. Afsmeren met margarine zal heus wel lukken qua plakken maar toch lijkt mij dit niet lekker. Sommige hebben al moeite met de 1:1, terwijl hier suiker en soms een smaakje doorheen zit maar wel met roomboter gemaakt.

5

Eh ik zou dan gewoon dummies gaan decoreren...  Ik zou nooit iemand zon supermarkt ding durven geven

6

brr nee, 1 x geprobeerd en dat ding was toch droog! nooit meer!
en nog een keer brrr ik hou al niet van boter op brood, en al helemaal niet op mijn taart, zelfs geen dun laagje.
wel lust ik de mix met roomboter als vulling met smaakje erbij! en 1 op 1 als afsmeer, wel weer met smaakje erdoor.