1

Onderwerp: Kan deze taart 2 dagen in vriezer wat zal het effect zijn?

Mijn dochtertje is zondag de 5de jarig (word ze alweer 3 :D )

Ze is helemaal gek van Hello kitty, Dus samen met haar besloten dat we een hello kitty stapel taart gaan maken.

Nu heb ik vorig jaar een taart gemaakt van Woezel en pip en deze was supper machtig : deze was van besquit deeg, slagroom, aardbeien jam. en bekleed met marsepein van funcakes.

Daarom dit jaar hopelijk iets luchtigs??
Ik dacht aan een bisquit deeg , en heel dun afsmeren met botercreme en een vulling van zelfgemaakte lemon curd en citroenkwarktaart van mona?? En wel weer bekleden met marsepein van funcakes.

Zal dit luchtig zijn iemand al is geprobeert?

Nu is mijn vraag  ook ik ga hem vrijdag maken en hij moet pas zondag aan gesneden worden! blijft de taart dan goed en lekker buiten de koelkast/vriezer?

Of kan ik hem beter invriezen?
En stel ik vriez hem in, wat zal  het effect zijn als hij ontdooit?

Ik hoorde(lees las:P) dat je taart  kan gaan zweten? is dat erg gaat dat vanzelf weer over krijg je dan geen vlekken of??

nou het zijn veel vragen hopelijk kan iemand mij goede raad geven!!

veel bakplezier!!

2

Re: Kan deze taart 2 dagen in vriezer wat zal het effect zijn?

Mona toetje moet in de koelkast bewaard worden. Met invriezen hiervan heb ik geen ervaring, er zal vast wel iemand anders zijn die daar meer van weet.

Zweten zal nu waarschijnlijk niet zo snel gebeuren. Dat komt vooral voor bij taarten die uit de koelkast in een ruimte met hoge luchtvochtigheid komen. Dat zal de komende tijd wel meevallen. gebeurt het toch dan gewoon laten drogen, nergens aankomen en dan zou het zonder vlekken moeten opdrogen.

3

Bedankt voor je/uw reactie Biggeltaart  :)  Het klinkt goed dus het invriezen !

Nu nog iemand die weet of je die citroen kwark van mona kan invriezen???

4

Hoi hoi

Van Mona kwark weet ik niet.

Wel heb ik een keer een marsepeinen taart ingevroren, heb het toen een avond van te voren uit de vriezer gehaald en toen in de koelkast laten ontdooien. Idd met rust laten... "zweet" droogt dan vanzelf.
Dat had ik van m'n workshop lerares geleerd.

Succes en alvast gefeliciteerd met je dochtertje :)

Moshana's taarten, magie is niet ver te zoeken
www.facebook.com/moshanas.taarten

5

Mona toetje kun je gewoon mee invriezen hoor. Ik heb het zelf al vaker gedaan en dat gaat prima  :Y .

Zip-a-dee-doo-dah, zip-a-dee-ay
My, oh my, what a wonderful day

6

Ik denk zomaar dat, met deze temperaturen, búiten de koelkast soms beter/koeler is dan ín de koelkast........  :+

Maar dan niet in je (warme?!) woonkamer zetten maar bijvoorbeeld in een schuur/bijkeuken (daar is het bij mij namelijk al (bijna) vrieskoud! ;)).

7

Hoi, even op dit topic verder.
Wil mijn chocoladetaart voor de juffen nml vrijdag maken, maar deze wordt pas dinsdag uitgedeeld. (vulling abrikozenjam en choco botercreme)
Nou heb ik helaas, geen plek in de vriezer.
Zou deze in de ijskoude schuur kunnen?

Zelfde vraag, maar dan voor een taart met botercreme/aardbeienvlaaivulling en onderste laag een appeltaart, beide bekleed met fondant.
Zou ik deze op vrijdag kunnen maken en in de schuur kunnen bewaren tot zondag?

Vast bedankt

I may not be perfect, but i'm always me

8

Bewaar-, plannings- en invriesvragen mogen naar een andere rubriek: [MOVE] -taartdecoratie algemeen