1

Onderwerp: vierkant klein gebak bekleden???

hallo.

ik wil een grote vierkante taart bakken, vullen en bekleden met marsepein. daarna moet ik ze in 40 stukjes snijden.
mijn vraag is ik wil de marsepein alleen op de bovenkant dus niet aan de zijkanten zoals je een normale taart bekleed.
hoe kan ik dat het beste doen?

2

Re: vierkant klein gebak bekleden???

Gewoon de bovenkant bedekken en aan alle kanten laten uitsteken. an de randen van de taart afsnijden, dan is niet alleen de marsepein maar ook de hele taart mooi strak. Elk stukje taart ziet er dan aan alle vier de zijden hetzelfde uit, er is geen verschil meer tussen een middenstukje en een randstukje.

De afsnijdsels kun je dan gewoon lekker zelf op smikkelen!

3

dus als een gewone taart bekleden en dan de vierkanten de marsepein eraf snijden. dus ook iets van de taartranden afsnijden zodat het mooi strak wordt. ok ik snap het. dank je wel

4

dus als een gewone taart bekleden en dan de vierkanten de marsepein eraf snijden. dus ook iets van de taartranden afsnijden zodat het mooi strak wordt. ok ik snap het. dank je wel

5

maar is er ook een andere methode waarbij je niet zoveel marsepein verspield. moet er namelijk 6 van die taarten maken.

6

Er staat ook een how-to op de site: http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=162474 met nog wat tips

( ik kan alleen op dit moment de afbeeldingen niet zien  :think: )

7

Ergul schreef:

maar is er ook een andere methode waarbij je niet zoveel marsepein verspield. moet er namelijk 6 van die taarten maken.

Hoezo veel marsepein verspelen? De marsepein moet je ietsje groter maken dan de taart, en dan de taart recht afsnijden. Dan heb je iets over, maar je kunt van de afsnijdsels ook de marsepein afhalen en hergebruiken voor de andere taarten.

@Karin09: je howto toont juist een voorbeeld waar aan de zijkant wel marsepein zit.

8

SugaHolic schreef:

<knip> @Karin09: je howto toont juist een voorbeeld waar aan de zijkant wel marsepein zit.

Ik vind dat juist mooier dan 4 'kale kanten'............ik zie de foto's nu overigens wel......

@Ergul: als je er 6 'moet'  maken, neem ik aan dat het een opdracht is (6 taarten in 40 stukken = 240 stuks?), en je dus eventueel marsepein die je 'verspilt'  door kan berekenen?

9

Karin09 schreef:

Ik vind dat juist mooier dan 4 'kale kanten'............

Over smaak valt niet te twisten, dus ik heb me maar even aan de vraag van Ergul gehouden...  :x

10

dank jullie wel. ik ga met deze tips aan de slag. komt helemaal goed..

ik zal de fotos dan wel op de site plaatsen..

groetjes :)  :)