1

Onderwerp: Bumba hoedje

Hoi hoi :)

Ik ben gisteren uren bezig geweest om een bumba hoedje te maken van alleen fondant zoals Taartendroom 'm ook heeft, maar wat ik ook deed, het lukte gewoon niet!!
Uiteindelijk heb ik 'm maar van taart gemaakt maar ja,ik moet eerdaags weer een bumba taart maken en wil nu toch echt wel weten hoe je zit maakt.

Wie weet dit en kan mij helpen???? :)

2

Re: Bumba hoedje

Ik denk dat het fondant met ylose is. Deze heeft dan een waarschijnlijk ook een nachtje staan drogen, maar waarom mail je Peggy zelf niet even?

www.lindelicious.nl       Elke taart uniek!

Lilar schreef:

Ik denk dat het fondant met ylose is. Deze heeft dan een waarschijnlijk ook een nachtje staan drogen, maar waarom mail je Peggy zelf niet even?

Ik dacht misschien komen er hier meerdere suggesties maar ik ga zeker Peggy even mailen :)

4

heb je al bericht gekregen?
ik heb hem zelf ook gemaakt en na 3 pogingen heb ik hem massief van fondant gemaakt. lukte wel aardig alleen nu had bumba een nekrimpel vanwege de te zware hoed. Dus ben idd wel erg benieuwd hoe het nu wel moest! :)

cynnie28 schreef:

heb je al bericht gekregen?
ik heb hem zelf ook gemaakt en na 3 pogingen heb ik hem massief van fondant gemaakt. lukte wel aardig alleen nu had bumba een nekrimpel vanwege de te zware hoed. Dus ben idd wel erg benieuwd hoe het nu wel moest! :)

Ik heb Peggy een mailtje gestuurd en ik hoop dat ik antwoord krijg want ik weet het anders ook echt niet meer....heb 'm nu van cake gemaakt en hij begint nu te lekken van onder het hoedje en baal enorm!!! :(  :(  :/

6

Ik zou een mal maken van aluminiumfolie (of iets anders dat je makkelijk in die vorm kan maken, bvb oasis om de hoed rond te maken. Er wel op letten dat je rond je vorm nog een bakpapiertje  doet anders kan het zijn dat zelf na een week drogen de hoed te hard tegen zijn ondergrond kleeft en niet lost. Heb ik zelf een voorgehad met een kroontje.

Succes!

7

Ik heb laatst ook het hoedje gemaakt (niet eetbaar). Uit een goud/zilver taartkartonnetje (is wat steviger dan wit) een punt geknipt, daarna tot een hoedje gevouwen en vastgeniet, ingesmeerd met pipinggel en toen bekleed met marsepein. Ging prima en was natuurlijk niet zo zwaar.

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

8

ik had het kartonnetje niet goed vastgeniet bij mij want die was 's nachts opengeklapt en had ik alsnog geen hoedje. toen dus uit nood massief van fondant met een nekrimpel als resultaart.

De oase tip ga ik zeker uitproberen!

9

Heeft Peggy al haar geheim prijs gegeven??

www.lindelicious.nl       Elke taart uniek!