1

Onderwerp: hoelang moet een taart van een doorsnee van 35cm in de oven

Hallo,
Ik moet binnenkort een bruidstaart maken voor 76 personen.
Wordt dus 4 hoog met onderste taart 35 cm doornee.
Nu heb ik al vaker 3 hoog gemaakt en dan voor ongeveer 45 man, heb dus nog niet grotere bakblikken gebruikt dan 27cm doorsnee

Ik bak met moskovisch of bakmix van de webshop. Moschovisch moet 35 minuten op 180 graden en of het dan een bakblik is voor 6p of 18 p is altijd hetzelfde.

Nu is mijn vraag dus, hoelang moet die van 35 cm, is dit dan ook 35 minuten of zou het langer in de oven moeten omdat ie zoveel groter is.

alvast bedankt
groetjes angelique

2

Re: hoelang moet een taart van een doorsnee van 35cm in de oven

hij moet denk ik wel wat langer hoor! en er moet een heating core in het midden, anders wordt ie niet gaar in het midden.
maar de bakmix 'moet' niet altijd op 180 graden hoor.. net hoe je oven het doet.
mijn taart gaat op 150 graden de oven in. altijd.

3 Laatst bewerkt door Sannn (30-01-2012 15:31)

Toevallig heb ik van de week 2 biscuits gebakken van 35ø. Ik zet het 1 uur op 150 graden, en daarna 10 minuten op 175. Ik had 2 mooie biscuits. Succes!!!

PS, ik gebruik nooit een heating core.

Groetjes San

4

Sannn schreef:

Toevallig heb ik van de week 2 biscuits gebakken van 35ø. Ik zet het 1 uur op 150 graden, en daarna 10 minuten op 175. Ik had 2 mooie biscuits. Succes!!!

PS, ik gebruik nooit een heating core.

Oke, dan je wel. Als ik eerlijk mag zijn weet ik ook niet wat een heating core is. Ik ga er in ieder geval al eentje op voorhand bakken, mocht ie mislukken, dan heb ik nog tijd om uit te zoeken hoe of wat.
Bedankt voor je reactie, ga het eens proberen 1 uur en dan 10 minuten.
groetjes

http://www.deleukstetaartenshop.nl/bakv … p-176.html

dit is een heating core. hij geleid de warmte beter naar binnen zodat bij een grote taart de binnenkant ook gaar is ;)

voor de glutenvrije taarten!

6

chantal1980 schreef:

hij moet denk ik wel wat langer hoor! en er moet een heating core in het midden, anders wordt ie niet gaar in het midden.
maar de bakmix 'moet' niet altijd op 180 graden hoor.. net hoe je oven het doet.
mijn taart gaat op 150 graden de oven in. altijd.

dank je wel voor je reactie, bij mij ging tot op heden altijd alles op 180 en kwam er goed uit, daarom ging ik er vanuit dat het altijd 180 was.
Ik weet niet van een heating core is, maar heb van iemand vernomen dat die er nooit eentje gebruikt. Ga het eens op die manier proberen en lukt het niet dan ff uitzoeken wat een heating core is en er eentje aanschaffen.
bedankt voor je reactie
groetjes

lees ff het berichtje boven je reactie ;)  :Y

voor de glutenvrije taarten!