1

Onderwerp: Eerste cupcakes met ganache toef

Nadat gisteren mijn eerste biscuit te droog uit de oven kwam snel even wat cupcakes erin gedaan omdat mijn witte chocolade ganache dit keer wel gelukt was.
Dit zijn ze geworden, het was de eerste keer dat ik een toef heb gemaakt, vind ze zelf wel redelijk gelukt.
De smaak was heerlijk! Alleen wel machtig al die witte chocola.
De cupcakes heb ik volgens het recept van Nigella gemaakt.

Ik ben net begonnen met bakken, er zullen binnenkort zeker meer foto's komen.
Bedankt voor het kijken!

http://img408.imageshack.us/img408/9115/20120128231417.jpg

http://img41.imageshack.us/img41/3569/20120128231300.jpg

2

Re: Eerste cupcakes met ganache toef

Ik wil ik best wel even proeven :Y
Jummy

:thumb: ziet er lekker uit mooie toefjes hoor.

4

leuk cupjes, mmmm witte chocola

~enthousiast hobbyist ~
Heeft iemand het recept om tijd te bakken al gevonden?????

5

Ziet er lekker uit!!!!

Groetjes Marianne

6

Dankjewel allemaal voor de reacties, ze waren idd lekker. Zeker voor herhaling vatbaar.

7

mooi geworden hoor,

had nog een vraagje, kan het zo niet vinden met zoekfunctie

je gebruikt deze verhouding ?
300 gr witte chocolade en 125 ml slagroom ?

ik lees namelijk dat sommige er ook nog boter bij doen ?

Marjolein

8

Dankje!

Ik heb 125 ml slagroom met 375 gram witte chocolade gebruikt.
Verhouding 1:3 dit werkte prima. Wel belangrijk dat je het goed laat afkoelen anders word het niet stevig.
Ik doe er dus verder geen boter bij het is van zichzelf al stevig genoeg.

Succes met maken!

9

Yammie!

Kaasblogjes: Licht verteerbaar leesvoer, lekker voor bij de borrel of als tussendoortje. Check www.facebook.com/kaasblogje

10

mooi, ga het van het weekend proberen,

laat je het ook echt een hele nacht in de koeling ? (las op ik op forum dat meeste nacht in koeling doen) en mag ik nog vragen welk merk chocolade je hebt gebruikt ?

11

Nee dat niet, was eerst wel mijn plan maar na 2 uurtjes was het al heel hard dus moest het zelfs even in de magnetron zetten om het weer wat zachter te krijgen.
Denk dat je gewoon zelf even in de gaten moet houden wanneer het stevig genoeg is.

Ik heb het eigen merk van de Plus gebruikt, die is volgens mij deze week ook 2e reep voor de helft.

Groetjes

Danique1991 schreef:

Nee dat niet, was eerst wel mijn plan maar na 2 uurtjes was het al heel hard dus moest het zelfs even in de magnetron zetten om het weer wat zachter te krijgen.
Denk dat je gewoon zelf even in de gaten moet houden wanneer het stevig genoeg is.

Ik heb het eigen merk van de Plus gebruikt, die is volgens mij deze week ook 2e reep voor de helft.

Groetjes

Dus je warmt de slagroom op, smelt de chocola er doorheen, dan 2 uurtjes (ipv een nacht) afkoelen en dan mixen?

Groetjes, Esthers Feestelijke Taarten!
https://www.facebook.com/#!/EsthersFeestelijkeTaarten

Esther161068 schreef:
Danique1991 schreef:

Groetjes

Dus je warmt de slagroom op, smelt de chocola er doorheen, dan 2 uurtjes (ipv een nacht) afkoelen en dan mixen?

Of mix je helemaal niet?? vraag ik me nu ineens af... :think:

Groetjes, Esthers Feestelijke Taarten!
https://www.facebook.com/#!/EsthersFeestelijkeTaarten

14

bedankt, !!

bij plus idd in de aanbieding.

heb gemaakt, maar knoeperhard, dus lastig te mixen,

maar niet eff op iedee komen om wat zachter te laten worden haha

dus voor volgende keer, als te hard is, even warm maken, volgens kids was tie erug lekker

15

Esther161068 schreef:
Esther161068 schreef:
Danique1991 schreef:

Groetjes

Of mix je helemaal niet?? vraag ik me nu ineens af... :think:

Ik heb de slagroom opgewarmd, van het vuur af chocola erin smelten in een koude bak al overgieten 1tot 2 uur in de koelkast en dan idd. mixen en daarna nog even in de koelkast maar mijne was ook heel hard geworden best snel al maar door 30 seconden in de magnetron te doen werd ie wel weer goed.