1 Laatst bewerkt door minemike (31-01-2012 21:51)

Onderwerp: Hoe en hoelang bewaar ik mijn decoratie?

Gisteravond de stokjes voor de schildersezel gemaakt, geverfd en aan elkaar geplakt. De fondant bewerkt met tylose. het zag er heel mooi uit. Het is de bedoeling dat de schildersezel rechtop op de taart komt. Nu pakte ik de ezel net op en hij brak doormidden!
Ik heb het aan de lucht laten drogen...
Ik heb het pas over 10 dagen nodig, kan ik het nu wel al maken? En hoe voorkom ik breken?

2

Re: Hoe en hoelang bewaar ik mijn decoratie?

http://www.deleukstetaarten.nl/faq/36/K … af+maken?/

zie faq links in de balk, daar staan veel algemene vragen

Je kunt alleen tijd verspillen,als je vergeet ervan te genieten

3

Ik weet niet hoe dik/dun je de ezel hebt gemaakt, maar misschien iets dikker maken, als hij droog is schilderen, nog niet aan elkaar lijmen (dit pas doen als de ezel op de taart moet komen) en het op schuimrubber laten drogen, zodat hij goed hard wordt.

Hoop dat je er iets aan hebt!  ;)

"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."

4

rorico schreef:

http://www.deleukstetaarten.nl/faq/36/K … af+maken?/

zie faq links in de balk, daar staan veel algemene vragen

Net gekeken, staat dat het onder folie afgedekt moet worden maar wordt het dan niet weer zacht?

5

Als je het aan de lucht laat drogen is het snel(ler) hard.
Wanneer je het luchtdicht verpakt, blijft het langer zacht.....

(Probeer maar eens een paar stukjes uit als experimentje....)

6

Annelies schreef:

Ik weet niet hoe dik/dun je de ezel hebt gemaakt, maar misschien iets dikker maken, als hij droog is schilderen, nog niet aan elkaar lijmen (dit pas doen als de ezel op de taart moet komen) en het op schuimrubber laten drogen, zodat hij goed hard wordt.

Hoop dat je er iets aan hebt!  ;)

De pootjes van de ezel heb ik gemaakt met het vierkantje van de sugar gun, is dus niet heel dik maar hij is ook niet heel groot.
De gebroken latjes heb ik weer aan elkaar gelijmd...

7

Dan zal het best wel goed komen denk ik hoor!
't Klinkt in ieder geval goed......

8 Laatst bewerkt door TofTaartje (01-02-2012 16:09)

Annelies schreef:

Ik moet 11 maart een mega mindy taart afleveren. Nu ben ik net die week daarvoor op vakantie en wil ik voor mijn vakantie al het masker + gezicht van mega mindy maken. Dat is dus ongeveer 2,5 week vantevoren. Kan dat? blijft het dan goed? En hoe kan ik het dan het beste verpakken? :s 

Oja, ik moet ook de kleur fuchsia-rood gebruiken. Iemand enig idee hoe ik deze kleur zelf kan maken? Is het misschien ook zo te koop?

9 Laatst bewerkt door Annelies (01-02-2012 19:06)

TofTaartje schreef:
Annelies schreef:

Ik moet 11 maart een mega mindy taart afleveren. Nu ben ik net die week daarvoor op vakantie en wil ik voor mijn vakantie al het masker + gezicht van mega mindy maken. Dat is dus ongeveer 2,5 week vantevoren. Kan dat? blijft het dan goed? En hoe kan ik het dan het beste verpakken? :s 

Oja, ik moet ook de kleur fuchsia-rood gebruiken. Iemand enig idee hoe ik deze kleur zelf kan maken? Is het misschien ook zo te koop?

Alle boetseersels kun je makkelijk een eindje van te voren maken. Wat je wilt laten uitharden daar meng je Tylose doorheen, droogt het  aan de lucht en bewaar het daarna stofvrij en uit de zon. Als het zacht moet blijven géén Tylose er doorheen en luchtdicht verpakken.

Fuchsia rood maak ik van de rode basis, een heel klein beetje blauw en een puntje zwart. (Hele kleine beetjes en eerst een klein bolletje uit proberen.) Zo te koop denk ik niet......

10

Bewaarvragen: [MOVE} -> taartdecoratie algemeen

11

Annelies schreef:
TofTaartje schreef:
Annelies schreef:

Alle boetseersels kun je makkelijk een eindje van te voren maken. Wat je wilt laten uitharden daar meng je Tylose doorheen, droogt het  aan de lucht en bewaar het daarna stofvrij en uit de zon. Als het zacht moet blijven géén Tylose er doorheen en luchtdicht verpakken.

Fuchsia rood maak ik van de rode basis, een heel klein beetje blauw en een puntje zwart. (Hele kleine beetjes en eerst een klein bolletje uit proberen.) Zo te koop denk ik niet......

Dankjewel.